اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تکاب:

41 معدن فعال در تکاب وجود دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار تکاب گفت: 41 معدن فعال در شهرستان تکاب وجود دارد که در زمینه استخراج مواد معدنی فعال هستند.

41 معدن فعال در تکاب وجود دارد

محمدعلی داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد معادن موجود در شهرستان تکاب 41 معدن است و میزان استحصال از آن‌ها در مجموع یک میلیون و 533 هزار تن در سال است.

این مسئول با بیان اینکه نزدیک به یک هزار نفر به طور مستقیم در معادن تکاب مشغول به کار هستند، تصریح کرد: بیش از 80 درصد این افراد بومی هستند.

داعی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهره‌برداری و استخراج بهینه از معادن شهرستان تکاب، گفت: پیشنهاد می‌شود مطالعات تفصیلی و اکتشافی تکمیلی، ارتقای راه‌های فرعی و اصلی معادن در شهرستان تکاب و ساخت کارخانجات سنگ‌بری با ایجاد شهرک سنگ صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وجود معادن غنی در شهرستان تکاب در توسعه اقتصاد استان نقش بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی منطقه وجود معادن سنگ‌های تزئینی و ساختمانی است.

فرماندار تکاب افزود: واگذاری معادن طلا با بهره‌وری بالا در تکاب به سرمایه‌گذاران علاوه بر تغییر چهره ظاهر شهر سبب ایجاد اشتغال‌زایی برای کارجویان و جوانان خواهد شد.

این مسئول با اشاره به حل مشکلات صنعت‌کاران تکاب، متذکر شد: با ایجاد تسهیلات بانکی و فراهم کردن سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات آنان در حال پیگیری است.

داعی با بیان اینکه از مجموع 25 واحد تولیدی تکاب هفت واحد به دلیل نبود سرمایه در گردش در شرایط بحرانی به سر می‌برند، اذعان داشت: برای حمایت از این واحدها جلسات متعددی با رؤسای بانک‌های تکاب برای شناسایی نوع بحران واحدهای تولیدی و تخصیص تسهیلات بانکی تشکیل شده است.

انتهای پیام/61010/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول