اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد خبر داد

اجتماع عظیم مردمی در سومین همایش اربعین با شهدا

خبرگزاری فارس: اجتماع عظیم مردمی در سومین همایش اربعین با شهدا از سوی فرهنگسرای پایداری مشهد برگزار می‌شود.

اجتماع عظیم مردمی در سومین همایش اربعین با شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حامد صادقی‌ مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در واقع اربعین روز زیارت سیدالشهدا است؛ از طرفی یک خلأ در مورد زیارت شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داریم.

وی ادامه داد: هیچ وقت همایشی مردمی تحت عنوان زیارت شهدا نداشته‌ایم و با توجه به اینکه عطرافشانی­ ها و غبارروبی‌ها نیز تبدیل به برنامه‌ای نمادین شده است و از حالت مردمی خارج شده لذا امسال نیز برای سومین سال پیاپی همایش اربعین با شهدا را در جوار شهدای بهشت رضا(ع) برگزار خواهیم کرد.

صادقی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، درسى که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‏ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

صادقی بیان کرد: از این رو زمینه زیارت شهدای شهرمان را برای شهروندان فراهم خواهیم کرد و یاد و خاطره شهدا را در این روز زنده نگاه می‌داریم و تجدید میثاقی با شهدا در روز زیارتی شهدا خواهیم داشت.

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد خاطر نشان کرد: کاروان اسرای کربلا در روز اربعین به زیارت شهدای کربلا رفتند و در طول اسارتشان با تمام سخنان و رفتارشان، تلاش کردند تا زیارت روز اربعین و نهضت عاشورا را زنده نگه دارند.

صادقی یادآور شد: ما نیز ‌در این روز و در جوار شهدای بهشت رضا(ع)، باید عملکرد یک ‌سال گذشته خود را مرور کنیم و ببینیم در عرصه زنده‌ نگه ‌داشتن یاد و خاطره و حرکت این شهدا چه کرده‌ایم.

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد اظهار داشت: اربعین به معنای احیای سنت زیارت شهدا است از این رو ما سعی داریم با تأسی از کاروان اصحاب و خانواده سیدالشهدا که بعد از واقعه عاشورا در مزار شهیدان کربلا حضور داشتند و زیارت سیدالشهدا در روز اربعین را به جا آوردند نیز این سنت را احیا کنیم.

وی تصریح کرد:سال گذشته بیش از 6 هزار نفر در برنامه اربعین با شهدا حضور داشتند و امسال نیز با توجه به استقبال و خواست عموم شهروندان مشهد که از طریق 54 تشکل مردمی ‌پیگیر‌ شده‌اند مراسم اربعین با شهدا را برگزار خواهیم کرد.

صادقی ادامه داد: مراسم روز اربعین با شهدا ساعت 9 صبح روز اربعین در جوار شهدای بهشت رضا(ع) همراه با برنامه‌های زیارت عاشورا، سخنرانی حجت‌الاسلام خداوردی،عزاداری مداحان اهل بیت، زیارت و عطرافشانی گلزار شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول