اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

انتقاد از بخشی‌نگری اداراه امور آب

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت متاسفانه سرمایه‌گذارانی که برای مشارکت در احداث مناطق گردشگری داوطلب می‌شوند با بخشی‌نگری اداراه امور آب در میانه راه طرح خود را رها می‌کنند.

انتقاد از بخشی‌نگری اداراه امور آب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی شهرستان سراب اظهار کرد: اداره امور آب بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را از سرمایه‌گذاری منصرف کرده است.

وی افزود: متاسفانه سرمایه‌گذارانی که برای مشارکت در احداث مناطق گردشگری داوطلب می‌شوند با بخشی‌نگری اداراه امور آب در میانه راه طرح خود را رها می‌کنند.

محمدی افزود: به طور رسمی از اداره امور آب به استانداری شکایت خواهیم کرد.

وی به عنوان نمونه انصراف سرمایه‌گذار بخش خصوصی منطقه گردشگری «بزقوش» سراب را به دلیل عدم همکاری اداراه امور آب مورد اشاره قرار داد و این پرسش را از مسئولان اداراه امور آب مطرح کرد که مگر ایجاد مناطق وی‍ژه و نمونه گردشگری به تصویب هیئت دولت که وزیر نیرو هم جزیی از آن است، نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، از اداراه امور آب خواست تا با کنار گذاشتن روش بخشی‌نگری منافع کلی منطقه و کشور را در نظر بگیرد.

وی افزود: زمانی که در «سرعین» سرمایه‌گذاری می‌شد، هیچ‌کس انتظار نداشت که این منطقه به قطب مهم گردشگری تبدیل شود ولی با همت اهالی و مسئولان این امر محقق و عایدی کلانی نصیب مردم منطقه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: استعدادهای طبیعی و آب‌های گرم منطقه «بزقوش» و «اسب‌فروشان‌» سراب کمتر از قابلیت‌های «سرعین» نیست.

رئیس اداراه کل میراث فرهنگی استان در مورد طرح‌های اجرا شده در دولت‌های نهم و دولت دهم مدعی شد: گردشگری و صنعت توریسم به معنای واقعی در دو‌لت‌های نهم و دهم متولد شد.

محمدی، داشتن توانایی مالی را از شرط‌های این سازمان برای جذب و کمک به سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: ارزیاب‌های این اداره بعد از تایید تواناهایی مالی سرمایه‌گذاران، مجوزهای لازم را خواهند داد.

وی، از 300 پروژه در دست اقدام میراث فرهنگی د‌ر سطح استان خبر داد و افزود: به دلیل محدودیت‌های منابع اعتباری این طرح‌ها اولویت‌بندی شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، از مرمت و بازسازی مساجد تاریخی به عنوان بخشی از این طرح‌ها یاد کرد.

وی پیشنهاد کرد: به منظور بهینه‌سازی و نگهداری تمیز سرویس‌های بهداشتی مبالغی از مراجعان اخذ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، با بازدید از مرمت پل تاریخی «گاودوش آباد» سراب خواستار ایجاد مسیر جایگزین برای عبور ماشین‌ها از آن شد. 

انتهای پیام/60010/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول