اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور:

9 دی بیعت امت و رهبری و برائت از فتنه‌جویان است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 9 دی سالروز بزرگداشت بیعت امت و رهبری و برائت از فتنه‌جویان است.

9 دی بیعت امت و رهبری و برائت از فتنه‌جویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرتیپ دوم ستاد محمدکاظم تارخ ظهر امروز به مناسبت سالروز نهم دی اظهار کرد: انسان از جمله کوچکترین‌های پدیده خلقت است و در عین حال اشرف مخلوقات می‌باشد و خداوند از روح خویش در وی دمید. انسان در روی کره زمین از هبوط آدم تاکنون زیست کرده و جذر و مدهای زیادی داشته و از دیرباز بر این باور بوده که هرگونه نادرستی و کژی خاستگاه خاصی دارد و همچنین بر این باور بوده که تمام پلیدی‌ها از نادانی و کژی انسان سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد: اصول نظام اخلاقی و رفتاری هر انسانی زاییده نظام فکری و برآیند منظومه اندیشه‌های اوست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور افزود: پایداری در رأی و راستی گفتار و سلامت قلب ، حیا و شرم در شهوت و غیرت بر حق و قیام و قعود برای خدا و تعاون برای حمایت از خلق او از جمله صفات مسلمانان صدر اسلام است همانان که پس از ارتحال جانسوز پیامبر رحمت هر خصائل نیکو را زمین گذاشتند و از اهداف خدایی خویش خارج شدند و عدل را بر زمین گذاشتند و از هوای نفسانی پیروی کردند و در شهوت غوطه‌ور شدند، آنها از معروف دور شده و منکرات را به جای آوردند.

وی بیان داشت: رخدادهای صدر اسلام چه زمان نبی مکرم اسلام و چه در زمان زمامداری امیر مؤمنان حضرت علی (ع) گویای تمام‌نمایی از عدم وجود بصیرت در بین مسلمانان بود. داستان غدیر و یقین جانشینی پیامبر از سوی خدا و معرفی وی توسط پیامبر و عدم تمکین آن امام همام از سوی مسلمانان نشانگر آن است که جامعه اسلامی صدر اسلام از بصیرت و آگاهی و بینایی محروم بوده و نتوانسته در راستای اهداف یقین شده بنیانگذار مکتب اسلام گام بردارد.

تارخ عنوان داشت: قرآن پیوسته مؤمنین را به پیروی و مطابقت از اوامر و نواهی خداوند و رسول او فرا می‌خواند و مطیع محض بودن آنها را می‌خواهد تا مانند اقوام و قبایل گذشته که چشمان خود را بستند تا حق و حقیقت را نادیده انگارند نباشند مانند قوم عاد و ثمود که عذاب الهی بر آنان نازل گشت نگردند.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور اعلام کرد: پس از رحلت جانگداز رسول گرامی اسلام چقدر بی بصیرتان زیاد بودند که من کنت مولا را ندیدند فهذا علی مولا را نفهمیدند ، لذا شمشیر جهالت و بی‌بصیرتی آنها خواص بی‌بصیرت بود که پس از 25 سال خانه‌نشینی مولا از رکاب شتر سرخ موی جمل سر برآورد و کودنی آنها علم پیروزی صفین را شکست تا حکمیت غالب شود.

وی خاطر نشان کرد: بی بصیرت‌های صفین شمشیر ملجم مرادی شدند تا فرق قرآن ناطق را بشکافند، جهالتی که دامت مقدس آنان را گرفت و آن را در شناسایی حق دچار شبهه ساخت که آیا حق با علی است یا قاریان قرآن صف نهروانیان. بی‌بصیرتی کوفیان سبط اکبر را هم تنها گذاشت و به مقابله با حسین بن علی (ع) پرداخت.

تارخ اذعان داشت: اما میهن اسلامی ما با ملتی بزرگ در زمان حاضر پس از ایجاد انقلاب اسلامی در کشور کهن ایران که خاستگاه شیعه بود مستکبران و مستبدان عالم را کنار زد و ریشه های ظلم و ستم را خشکانید و دست چپاولگران به حریم کشور را قطع کرده این انقلاب را مردمی انجام دادند که از سیاهی‌ها و تباهی آزرده خاطر شده و برای حاکمیت بر سرنوشت خویش بت‌های بزرگی را شکست.

وی گفت: ملت قهرمان با الگوگیری از سلمان ، ابوذر و مقداد از ابتدای انقلاب به دنبال مقتدای خویش حرکت کرده و حق را بر باطل پیروز ساخت.

تارخ تصریح کرد: بیاییم همه در زیر سایه ولایت، پروانه‌وار به گرد وجود رهبر و مقتدای خویش بگردیم و لحظه‌ای او را تنها نگذاشته و به ندای هل من ناصر ینصرنی او لبیک گوییم و از کسانی که جلوتر از رهبری و یا در مقابل او قرار می‌گیرند چه منحرفین و فتنه‌جویان برائت جوییم و در 9 دی سالروز بزرگداشت بیعت امت و رهبری بار دیگر همه اقشار را به وحدت ، همدلی و اتحاد فرا می‌خوانیم و به دنیا اعلام می‌کنیم راهی را که خمینی کبیر آغاز کرده و خامنه‌ای عزیز او را ادامه می‌دهد ملت قهرمان ما تا مرزهای شهادت آن را حراست خواهد کرد.

انتهای پیام/70001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول