اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

ایران توطئه‌های خطرناک استکبار جهانی را خنثی کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ایران اسلامی ما امروز از جهت برهان توطئه‌های خطرناک استکبار جهانی را خنثی و آنها را خلع سلاح کرده است.

ایران توطئه‌های خطرناک استکبار جهانی را خنثی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با گرامیداشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: دشمنان برای شکستن این ملت به حربه‌های مختلف متوسل شدند اما امروزه به خوبی آگاه هستند که هزینه‌کرد نظامی آنها جز نتیجه معکوس به همراه ندارد.

وی به شکست آمریکا در عراق و گرفتار شدن در باتلاق افغانستان اشاره کرد و افزود: این ناکامی‌ها حیثیت آمریکا و جبهه استکبار را زیر سئوال برده است و سبب شده تا آنها از درون در آستانه فروپاشی قرار گیرند.

عاملی تصریح کرد: دشمن با پی بردن به این ناکامی‌ها در جنگ روانی ورود پیدا کرده تا ملت‌های آزادیخواه همچون ایران را بشکند که در سال 88 با همین هدف و نیت و ایجاد شکاف بین ملت وارد عرصه شدند اما این ملت چنان دندان طمع استکبار را بیرون کشیدند تا آنها بدانند که با این ملت نمی‌توانند از راه توطئه و فتنه وارد شوند.

این مسئول یکی از ویژگی‌های ایجاد فتنه را فراهم کردن بساط غبار در تشخیص بسیار سخت جبهه حق و باطل توصیف کرد و ادامه داد: دشمن برای شکستن سرحدات و مرزها و تشخیص دقیق حق و باطل در زمانه فتنه چنان اقدام می‌کند که گاه از درون جامعه و خود مسئولان علیه نظام دشمن ساخته می‌شود که چنین حرکت‌هایی را در مقطع کنونی نیز شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملت و مسئولان از بصیرت کافی برخوردار نباشند گرفتار شعارهای جذاب استکبار جهانی می‌شوند و سعی می‌کنند در مسیر خواسته آنها گام بردارند.

خطیب جمعه اردبیل به تلاش دشمن برای به هم زدن خط درگیری و کمر شکستن بصیرت و آگاهی یک ملت، اضافه کرد: دشمن در مرحله اول سعی می‌کند خواص و نخبگان یک جامعه را به سمت بی‌خاصیت بودن، سوق دهد که در این زمینه با سیاه‌نمایی‌های پیچیده در تلاش است تا این خط درگیری را نامعلوم و پنهان نگه دارد.

عاملی به اهداف دشمن در فراهم کردن چنین فضای غبارآلودی اشاره کرد و یادآور شد: قطعاً دشمن با لباس حق در ماهیتی باطل حضور پیدا می‌کند چرا که چهره باطل چنان کریه و خراب است که اگر با این چهره رخ نماید قطعاً مردم حقایق را درک می‌کنند و به همین دلیل باطل همیشه در چهره زیبا و فریبنده حاضر می‌شود که در این زمینه باید هوشیاری و بصیرتی واقعی داشت.

وی از بصیرت به عنوان قطب‌نما یاد کرد و گفت: دشمن در به راه انداختن جنگ روانی به چنان سرمایه‌گذاری روی آورده است تا از این طریق بتواند کمر ملت‌های آزادیخواه را بشکند اما در این زمینه در مرحله اول به دشمن‌شناسی نیاز داریم تا چهره از روی تزویرگر باطلی برداریم که سعی می‌کند در لباس حق نمایان شود.

عاملی افزود: در حادثه 88 عده‌ای بیش از 180 درجه علیه حق چرخش داشتند و به مانند برخی فریب‌خوردگان صحنه کربلا که برای کشتن امام حسین (ع) سبقت می‌گرفتند در صحنه مقابله با جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند اما بصیرت و ولایت‌مداری این ملت چهره مزورانه آنها را نمایان ساخت.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر در امت و یا رهبری بصیرتی نباشد جامعه گرفتار مشکلات پایان‌ناپذیری می‌شود که در دوران حضرت علی (ع) نمونه‌هایی از آن را شاهد هستیم که به دلیل بی‌بصیرتی مردم امام امت نمی‌توانست کاری از پیش ببرد و به همین دلیل آن حضرت به نفرین امتی روی می‌آورد که زود فریب ‌خورده و چهره عوض می‌کنند.

پخش سریال‌هایی با هدف شکستن قداست خانواده‌ها

عاملی هدف دشمن از ایجاد فتنه و بر هم زدن زمینه بصیرت را ترویج بداخلاقی در جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن با تولید و پخش فیلم‌هایی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای با مضامین خیانت سعی می‌کند قداست خانواده‌ها را بشکند و یکی از مدیران این شبکه‌ها اعلام کرده است که ما در تلاش هستیم تا فرهنگ و مدنیت خانواده‌ها را تغییر دهیم.

وی اختلاف‌افکنی بین گروه‌های قومی، مذهبی و سیاسی را دیگر اهداف دشمن در ایجاد فتنه توصیف کرد و ادامه داد:‌ در یک غفلت تاریخی و در دوران حافظ اسد با هدف ساختن دارالقرآن در کشور سوریه، وهابیت چنین در کشور رخنه پیدا کردند که امروز همین گروه‌ها کمر سوریه را شکسته‌اند.

عاملی به تلاش جبهه استکبار در شکل دادن گروه‌هایی همچون وهابی و سلفی تصریح کرد: این گروه‌ها شیعه‌کشی و علوی‌کشی را برای خود افتخار می‌دانند و ما یقین داریم که آمریکای پلید و شیطانی در پشت پرده چنین حرکت‌های خبیثی است تا بین امت اسلامی شکاف ایجاد کند.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: سلفی‌ها و وهابیت امروز با حمایت آمریکا و سازمان‌های بین‌الملل کشتار بی‌رحمانه‌ای را در سوریه آغاز کردند به طوریکه شعار می‌دهند علوی به تابوت برود و مسیحی نیز به بیروت.

پیشگویی دشمنان یک جنگ روانی علیه ملت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: دشمنان با پیشگویی عجیب قصد شکستن روحیه ملت‌های آزادیخواه را دارند به همین دلیل سعی می‌کنند به اشکال و شیوه‌های مختلف جنگ روانی در دنیا راه‌اندازی کنند.

عاملی بیان کرد: در بروز حوادث نیز از عواطف و احساسات مردم به نفع خود استفاده می‌کنند تا با مظلوم‌نمایی اهداف شومشان را به کرسی بنشانند.

وی یادآور شد: چگونه ممکن است عقل سالم باور کند که در ترور حریری دشمن چنان به شایعه‌سازی روی آورد که با استفاده از بند هفت منشور سازمان ملل وارد لبنان شده تا دخالت نظامی در این کشور کنند در حالی که قبل از او دو نخست وزیر لبنان ترور شده بودند که با اقدام به موقع حزب‌الله این شیطنت آنها نیز خنثی شد.

160 کانال بالای سرمان نفرت تزریق می‌کنند

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان اسلام و قرآن سعی می‌کنند بی‌بصیرتی را از طریق ترور دانشمندان و علما و بی‌خاصیت کردن آنها ترویج دهند به همین خاطر امروز با استفاده از 160 کانال ماهواره که بالای سر ما نفرت تزریق می‌کند، استحکام خانواده‌ها و هویت این ملت را زیر سئوال ببرند.

عاملی افزود: اگر امروز استکبار جهانی کانال‌های تلویزیونی ایران را قطع می‌کند تا بتواند از این طریق منطق باطل را در جهان ترویج دهد که در این زمینه به نظر می‌رسد جبهه استکبار از جهت برهان در برابر ملت ایران خلع سلاح شده است.

وی به تأثیرپذیری کانال‌های رادیویی، تلویزیونی و ماهواره‌ای ایران در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: این وحشت استکبار نشان‌دهنده نفوذ کانال‌های تلویزیونی ما است که نشان می‌دهد چگونه مسئولان وهابی تلاش می‌کنند تا از این حرکت استکبار حمایت کرده و با تمام خرج کردن‌های بی‌حد و حساب جلوی فعالیت‌ کانال‌های ماهواره‌ای ما را بگیرند.

عاملی به اعتراف شکست غرب در برابر دیپلماسی عمومی و آگاه‌سازی افکار جهانی اشاره کرد و ادامه داد: ‌امروز اگر امپراطوری رسانه‌ای و اقتصادی دنیا با مهندسی بسیار پیچیده در برابر این ملت شکست خورده ناشی از حرکت بی‌نظیر این ملت است که با شعارهای حقیقی توانسته است دل‌ها را تسخیر کند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد:‌ شعارهای جذاب و همراه با حقانیت ما همه دشمنان را به تکاپو انداخته و به همین دلیل سعی می‌کنند با بستن کانال‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی ایران اندیشه فاسد خود را ترویج کنند.

وی خاطرنشان کرد: در گذر از فتنه‌ها و غبار به وجود آمده تنها راه ما تبعیت از فرمان ولایت و رهبری است.

عاملی در خطبه اول نماز نیز در ادامه مباحث خود در مورد تأثیرگذاری موسیقی در احساس و عواطف انسان‌ها اضافه کرد: در کنار موسیقی دشمن امروز با حربه‌های مختلف فرهنگی و ترویج بداخلاقی سعی می‌کند سلامت و تهذیب جامعه را زیر سئوال ببرد.

وی از موسیقی مطرب به عنوان حربه شیطانی یاد کرد و بیان داشت: ما باید با رصد مسائل غیرعقلانی سعی کنیم جلوی آن را بگیریم و بدانیم که با چه شیوه پیشگیرانه باید جلوی مفاسدی چون رشوه، دزدی، اختلاس، نقض قانون و رفتارهای غیراخلاقی را باید گرفت.

انتهای پیام/62001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول