اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان در جمع مردم مطرح کرد

چشم‏انتظاری آمریکا به امید معجزه فتنه / مشت محکم مردم بر دهان فتنه‏گران

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان گفت: در حالی که چشم‏انتظاری آمریکا به امید معجزه فتنه پس از انتخابات 88 روز به روز قوت می‏گرفت، مشت محکم مردم بر دهان فتنه‏گران امیدشان را نابود کرد.

چشم‏انتظاری آمریکا به امید معجزه فتنه / مشت محکم مردم بر دهان فتنه‏گران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم در مسجد امام این شهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن 9 دی، روز بصیرت اظهار داشت: 9 دی برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران ارزش بسیاری دارد.

وی افزود: 9 دی ماه 88 در تاریخ ایران اسلامی، حماسه‏ای دیگر ثبت شد که برای همیشه به یادگار خواهد ماند و امروز نیز همان مردمی که 9 دی را خلق کردند، مقابل تحریم‏های همه‏جانبه دشمن ایستاده‏اند و به فشارها تن نخواهند داد.

تحـریـم؛ سیاستی در امتداد فتنه

نماینده ولی‏فقیه در استان همچنین با بیان اینکه 9 دی نماد وحدت ملی ایرانیان است، گفت: دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و جمیع دولت‏های خودفروخته غربی و منطقه‏ای تلاش می‏کردند تا فتنه 88 به سرانجام برسد.

شاهچراغی ادامه داد: به دنبال این تلاش‏ها، تحرکات مختلفی در داخل کشور رخ داد اما حماسه 9 دی ناگهان از راه رسید و امید همه را نقش بر آب کرد.

وی اضافه کرد: با نا امید شدن آمریکایی‏ها و غربی‏ها از فتنه‏گران داخلی و آشوب‏هایی که در کشور با پول‏های این کشورها به راه افتاده بود، آنها چاره‏ای ندیدند که دوباره به ترفند اعمال تحریم‏های همه‏جانبه علیه ایران اسلامی روی بیاورند.

امام جمعه سمنان افزود: امروز حرف ملت ایران این است که مگر غربی‏ها بارها و بارها عزم آنها را در خنثی‎سازی فتنه‏ها ندیده‏اند که باز به تحریم و تهدید روی آورده‏اند و باید دانست که با مقاومت و ایستادگی مردم، به هیچ وجه دشمنان نمی‏توانند به کشور اسلامی و دینی ما خلل و آسیبی وارد کنند.

وحــدت ملت ایران؛ زبانزد خاص و عام

جمعه سمنان همچنین با مقایسه رشادت‏های سال‏های دفاع مقدس با حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی، این دو واقعه را در امتداد یکدیگر دانست و هر دو را نشانه حمایت بی‏قید و شرط مردم از ولایت و نظام اسلامی ذکر کرد.

شاهچراغی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس و 9 دی، هر دو حماسه‏ای عظیم، سترک و بزرگ بود که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حمایت و پشتیبانی مردم و حضور همه‏جانبه آنها در میدان رخ نمود.

وی گفت: وحدت ملت ایران همواره زبانزد خاص و عام بوده است و در حماسه 9 دی نیز بصیرت مردم و یک‏پارچگی آنها بار دیگر نشان داده شد تا مشت محکمی بر دهان فتنه‏گران داخلی و حامیان خارجی آنها زده است و خودفروشان و مستکبران سر جایشان نشانده شوند.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان اظهار داشت: 22 خرداد 88 که روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم بود، مردم به میدان آمدند و رأی میلیونی به اسلام دادند اما دشمن کوشید تا این حلاوت را به کام مردم تلخ سازد.

شاهچراغی یادآور شد: از همان روز، فتنه‏گری فتنه‏گران داخلی و دسیسه‏چینی دشمنان خارجی در بخش‏های مختلف آغاز شد؛ اما 9 دی کار همه معاندان نظام و دشمنان ملت ایران را یک‏سره کرد.

انتهای پیام/2249/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول