اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

شهیدان حق وتوی قوانین ما را دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد با اشاره به جایگاه والای شهدا گفت: شهیدان و ایثارگران به گردن همه ما حق بزرگی دارند و حتی حق وتو دارند و می‌توانند قوانین ما را وتو کنند.

شهیدان حق وتوی قوانین ما را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در هفتمین نشست هماهنگی ستاد برگزاری نخستین یادواره استانی 72 شهید طلبه استان اظهار کرد: اگر خون مقدس شهیدان و ایثارگران نبود، دیگر ما قوانینی هم نداشتیم.

وی افزود: سرنوشت سازترین روزهای زندگی ما، روزهای هشت سال دفاع مقدس بود و فراموش نباید کرد که شهیدان و ایثارگران به گردن همه ما حق بزرگی دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: آمار درصد شهیدان طلبه و روحانی به نسبت بقیه اقشار جامعه، درصد بالایی است که تقدیم انقلاب شده‌اند و این برگ زرینی است در تاریخ حوزه‌های علمیه و تاریخ روحانیت از این جهت درخشان است.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست، برگزاری یادواره شهیدان را فرصت مغتنمی برای تجدید عهد با شهیدان و آرمان‌های بلند امام شهیدان عنوان کرد و پاسداشت یاد و خاطره این مردان بزرگ را پاسداشت همه خوبی‌ها دانست.

محمود احمدی‌بیغش اظهار کرد: امید است با تبعیت از فرامین و تعالیم مقام عظمای ولایت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بتوانیم ارزش‌های انسانی را زنده نگه داریم و رهرو لایقی برای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب باشیم.

استان خراسان شمالی 72 روحانی شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و در پاسداشت اهداف بلند آنان و ایجاد  فضایی روحانی و عرفانی در جامعه که مرهون نفس‌های مسیحایی آنان  است در 11 دی‌ماه، نخستین یادواره شهدای روحانی استان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در محل مصلای حضرت امام خمینی (ره ) بجنورد در این مراسم سخنرانی می‌کند.

همچنین برای کیفیت‌بخشی بیشتر به این مراسم، مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اقدام به صدور فراخوان مقاله کرده و در حاشیه یادواره از مقالات برتر رسیده به جشنواره نقش روحانیت در دفاع مقدس ویژه طلاب استان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/63001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول