اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

دانشجویان مازندران میزبان یادواره 10 شهید

خبرگزاری فارس: مراسم یادواره شهدای دانشگاه مازندران و چهارمین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام این دانشگاه با حضور پرشور دانشجویان، اساتید و شهروندان شهر بابلسر در مسجد امام صادق (ع) واقع در پردیس برگزار شد.

دانشجویان مازندران میزبان یادواره 10 شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور، رئیس دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه شهادت برنده‌ترین سلاحی است که هیچ دشمنی را یارای مقاومت در برابر آن نیست، گفت: یکی از بهترین و حیات‌بخش‌ترین سرمایه‌هایی که در تاریخ تشیع وجود دارد، شهادت است.

وی ادامه داد: شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی که زبان‌ها و قلم‌ها از توصیف آن و چشم و دل‌ها از مشاهده آن ناتوانند، مشعل‌دار پیروزی و استقلال این سرزمین هستند و حق بزرگی بر گردن ملت دارند.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به رسالت جهانی و تاریخی امام خمینی (ره) در بیداری اسلامی و بویژه بیداری مسلمانان جهان خاطر نشان کرد: امروز هر کجا که پرچم عروج انسان به بام معنویت در گوشه و کنار دنیا برافراشته می‌شود در حقیقت پرچم امام و شهدای مرید اوست.

این مسئول به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: به فرموده معظم‌له، امروز با پیشرفت و درخشش کشور و تأثیر عمیق آن در بیداری عالم اسلام، بار دیگر ارزش مجاهدت فداکارانه‌ شهیدان آشکار شد. خدای حکیم و قدیر را سپاسگزاریم که خون شهیدان ضایع نگشت و این فداکاری‌ها جان تازه‌ای به امت اسلام بخشید.

احمدپور در ادامه با بیان اینکه شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل‌الله است، افزود: شهدا هرگز نمی‌میرند، بلکه زنده‌اند و با اندیشه‌هایشان روزبه‌روز زنده‌تر خواهند شد.

وی در ادامه خاکسپاری پیکر شهدای جنگ تحمیلی در دانشگاه مازندران را افتخاری برای جامعه دانشگاهی دانست و اظهار داشت: همانطور که دانشگاه محل تولید اندیشه و فکر است جایگاهی برای تفکر در زمینه هویت‌بخشی و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای ایفای وظایف دانشجویی است.

رئیس دانشگاه مازندران اذعان داشت:‌ جنبش همیشه بیدار دانشجویی در طول تاریخ آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی ملت ایران نشان داد که برای دستیابی به آرمان‌هایش که همان عزت، استقلال و امنیت کشور است، حتی از جان خویش نیز می‌گذرد و در این زمینه به شهدای جوان و به ویژه شهدای دانشجو اقتدا می‌کند.

وی تدفین و حضور شهدا در دانشگاه‌ها را تذکری برای انسان دانست و گفت: این اقدام گامی مؤثر در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ و استقلال کشور است.

این مسئول به وجود آمدن فضای روحانی، مکانی برای توجه به معنویت، جایی برای عبادت و توجه به خدا و توسل به اولیای خدا، توجه به ارزش‌های دینی و پررنگ و برجسته کردن آن را از مهم‌ترین فواید حضور شهدا در بین دانشجویان در کنار تحصیل و یادگیری علم دانست.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون کشورمان در مرحله حساسی به سر می‌برد بر لزوم هوشیاری و بیداری بیش از بیش اقشار مختلف جامعه و به ویژه دانشگاهیان اشاره و عنوان کرد: امروز دشمن با جنگ نرم به مصاف ملت ایران آمده است و به انحای مختلف سعی دارد تا استقلال این ملت را خدشه‌دار کند.

وی ابراز داشت: اگر در جریان مبارزات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی 8 ساله فرهنگ جهاد و مبارزه زنده شد و از زیربار استبداد متجاوزان نجات یافتیم، امروز به یاد داشته باشیم که دشمنی از بین نرفته و دشمن همچنان در معاندت خود مصمم است.

احمدپور ادامه داد: ‌دشمنی که دیروز از مرزهای جغرافیایی راه وطن ما را پیش گرفته بود، امروز از مرزهای فکری و فرهنگی در حال تجاوز است و این جنگ خطرناک‌تر و جانکاه‌تر است.

این مسئول در پایان به رسالت دانشگاهیان در این برهه زمانی اشاره کرد و ابراز داشت: امروز وظیفه داریم با جهاد علمی کشور را به مرحله خودکفایی علمی و فناوری برسانیم تا در نبرد استعمارگران با قدرت تمام ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/86025/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول