اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره عمار:

900 فیلم در جشنواره عمار اکران عمومی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره فیلم عمار گفت:‌ 900 اثر در حوزه فیلم‌های عامه‌پسند در قالب جشنواره فیلم عمار به صورت عمومی اکران می‌شود.

900 فیلم در جشنواره عمار اکران عمومی می‌شود

روح‌الله رشیدی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: پخش این فیلم‌ها که به صورت عمومی و در سطح استان‌های کشور می‌باشد شامل فیلم مستند، انیمیشن، داستانی بلند و کوتاه و نماهنگ است که آثار منتخب در استان‌های مختلف و حتی شهرها و روستاها به نمایش در می‌آید.

وی با یادآوری اینکه لزوماً سینماها اقدام به اکران این فیلم نمی‌کنند بلکه هر جا امکان نمایش به وجود آید این فیلم‌ها به نمایش عمومی گذاشته می‌شود، تصریح کرد:‌ ما در تلاش هستیم در مساجد، کانون‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و حتی منازل خانواده‌های شهدا که امکان پخش فیلم به صورت دی.وی.دی و یا پروژکتور وجود داشته باشد آن را برای اکران عمومی در معرض دید قرار دهیم.

رشیدی با یادآوری اینکه در استان اردبیل نیز با اعلام آمادگی برخی کانون‌‌ها و مساجد این جشنواره از دوم تا نهم دی ماه در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره در سومین سال متوالی که بعد از فتنه 88 راه افتاده است، توجه دادن رسانه‌ها و فیلمسازان به اولویت‌های مردمی است.

این مسئول با یادآوری اینکه در این فیلم‌ها که با مضامین اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اکران می‌شود توجه ویژه به دغدغه‌های مردم و نیازمندی آنها برای آگاه‌سازی و تبیین بهتر مسایل صورت گرفته است ادامه داد: انتظار می‌رود برگزاری این جشنواره‌ها بتواند فیلمسازان را به تولید فیلم‌های با کیفیت‌ ترغیب و تشویق کند.

وی اضافه کرد: به این دلیل سینماها خلوت هستند که فیلمسازان ما زیاد به خواسته‌ها، نیازها و مطالبات مردمی پاسخگو نیستند اما در جشنواره عمار سعی داریم سوژه‌های مردمی را به تصویر کشیده و درد و دل آنها را بیان کنیم.

دبیر جشنواره عمار محورهای جشنواره سوم را بیان تاریخ انقلاب اسلامی، نقد گفتمان دینی، جنگ نرم، فتنه 88 و بیداری اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم مردم با چنین موضوعات و محورهای تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از طریق این جشنواره بهتر و شایسته‌تر آشنا شوند.

رشیدی در ادامه بیان کرد: در 9 دی اتفاقی افتاد تا چهره تزویر از روی فتنه‌گران برداشته شده تا یک حرکت بی‌نظیر در تحولات اساسی برای تقویت بنیه‌های نظام شکل بگیرد.

انتهای پیام/62001/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول