اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

شهر الکترونیک قزوین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: به زودی شهر الکترونیک استان قزوین در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

شهر الکترونیک قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در نشست شورای اداری که شامگاه سه‌شنبه در دفتر اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان مربوط این استان نیز باید در این راستا با فرهنگ‌سازی مناسب بین شهروندان قزوینی اطلاعات و آشنایی آنان را از این فضای مجازی ارتقا دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد شهر و دولت الکترونیک و آی‌.سی‌.تی روستایی با سرعت قابل قبولی در سال گذشته رشد یافته، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مطلوب می‌توان این سرعت را ارتقا داد.

استاندار قزوین با بیان اینکه توسعه آی‌.تی در استان قزوین با سرعت قابل قبولی در حر کت است، متذکر شد: این استان برای رسیدن به هدف نهایی فاصله‌ای زیاد دارد که باید برای دستیابی به این هدف تلاش مضاعفی کرد و همه با یکدیگر بیش از پیش منسجم شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 130 هزار دانشجو در استان قزوین وجود دارد،‌ عنوان کرد: با استفاده از این نیروی انسانی عظیم قشر دانشجو می‌توان در عرصه کشاورزی، صنعت و گردشگری تحول بزرگی را در این استان ایجاد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه منابع نیروی انسانی و مراکز علمی بسیاری در استان قزوین وجود دارد که با تربیت آنان می‌توان در مدت کوتاهی به راحتی این استان را الکترونیکی کرد، یادآور شد: همچنین این استان شاهراه ارتباطی بیش از شش استان است که می‌تواند با استفاده از این ظرفیت علم و فناوری را ارتقا دهد.

عجم با بیان اینکه صادرات استان قزوین از رونق خوبی برخوردار است، گفت: هدف‌گذاری صادرات این استان در برنامه پنجم یک میلیارد دلار است که با ایجاد بستر مناسب در این استان می‌توان این هدف را محقق کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب، رئیس‌جمهور، مسئولان و مدیران ارشد استانی، خانواده‌ها و جوانان است، یادآور شد: با توسعه علم و فناوری در کشور می‌توان بسیاری از مشکلات بیکاری را در جامعه برطرف کرد.

160 طرح محققان قزوینی تجاری‌سازی شد

این مسئول با بیان اینکه 160 ایده و طرح محققان استان قزوین در آستانه تجاری شدن هستند و یا به آن تبدیل شده‌اند، افزود: با تحقق این هدف اشتغال‌زایی مطلوبی در کشور ایجاد می‌شود بر این اساس باید از ایده‌های متنوع پژوهشگران در این استان به خوبی استقبال کرد تا بتوان پیشرفت کشور را در سریع‌ترین زمان ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه سرعت حرف نخست را در علم و فناوری دنیا می‌زند، تصریح کرد: زیرساخت‌های قابل قبولی در این استان وجود دارد که با سرعت خوبی در مسیر توسعه حرکت می‌کند و باید این سرعت را افزایش داد تا به سرعت لازم در جهان رسید.

عجم با بیان اینکه میزان پیشرفت استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها از ظرفیت خوبی برخوردار است که می‌توان علم و فناوری را کاربردی‌تر در این استان توسعه داد، متذکر شد: محققان قزوینی در جشنواره علم تا عمل 60 طرح را ارائه دادند که با افزایش این طرح‌ها می‌توان توسعه پایدار را ایجاد کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای مشابه خارجی با کیفیت مطلوب‌تری وجود دارد، اذعان داشت: برخی مردم در این شرایط نیز از کالاهای خارجی استفاده می‌کنند که باید با فرهنگ‌سازی مناسب خرید کالاهای ایرانی بین مردم این مشکل را برطرف کرد.

انتهای پیام/77009/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول