اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت:

بیش از هزار شهر الکترونیک در ایران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: به زودی یک‌هزار و 150 شهر الکترونیکی در ایران شروع به فعالیت می‌کنند.

بیش از هزار شهر الکترونیک در ایران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر جلالی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که در دفتر اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری برای هماهنگی طرح توسعه شهرهای الکترونیک در استان قزوین تشکیل شده تا با اجرای این امر سومین استان شهر الکترونیک در کشور پایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه مطلوب است تا مسئولیت اداره شهر الکترونیکی استان قزوین را بخش خصوصی به عهده بگیرد تا بتوان این طرح را با موفقیت در این استان انجام داد، گفت: هر شهروند قزوینی می‌تواند هر نوع اطلاعات، ایده، ابتکار و نوآوری را با توجه به قانون و نظم و امنیت این سامانه وارد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه شهر الکترونیکی استان قزوین نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود، ابراز داشت: با فرهنگ‌سازی مناسب توسط مسئولان مربوط در این استان می‌توان اطلاعات و آشنایی شهروندان قزوینی را از این فضای مجازی ارتقا داد.

جلالی عنوان کرد: با ایجاد شهر الکترونیکی هر شهروندی با ثبت کد ملی و تأیید آن توسط مسئولان مربوط در این سامانه عضو می‌شوند و هر نوع خدماتی از جمله خرید و فروش نیازهای اساسی زندگی خود را می‌توانند در آن انجام ‌دهد که با تحقق این امر نیز می‌توان هر گونه تخلفی در جامعه از جمله دزدی را به سرعت شناسایی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در شهر الکترونیک با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شده، اقشار مختلف جامعه از کودک خردسال تا افراد 90 سال می‌توانند به راحتی از این سامانه استفاده و نیازهای مختلف اساسی زندگی خودشان را تأمین کنند.

وی یادآور شد: استفاده شهروندان از شهر الکترونیک آسان و قابل دسترس همه شهروندان است که می‌توان نحوه استفاده از این سامانه را نیز به آنان آموزش داد تا با اهداف و برنامه‌های آن بیشتر آشنا شوند.

جلالی با بیان اینکه پژوهش موجب توسعه کشور است، بیان داشت: دانشجویان، اساتید، معلمان و جوانان محقق ایرانی در هر عرصه‌ای که با خلاقیت و نوآوری در پژوهش وارد شده‌اند، توانسته‌اند به موفقیت برسند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد جمعیت استان قزوین را دانشجویان تشکیل داده‌اند، ادامه داد: این تعداد دانشجو ظرفیت خوبی برای توسعه علم و فناوری در این استان است که باید برای تحقق این هدف استفاده بهینه کرد.

وی متذکر شد: با اجرای طرح قطار پرسرعت آرامش و امنیت مردم را افزایش و آلودگی زیست‌محیطی و هزینه‌ها را کاهش داد که بر این اساس باید برای اجرای این طرح همت مضاعفی کرد.

جلالی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند در کشور اشتغال ایجاد کند، اذعان داشت: باید بخش خصوصی این هدف را در جامعه محقق کند و دولت نیز فعالیت آنان را هدایت، نظارت و حمایت کند تا این طرح به نحو مطلوبی در کشور اجرا شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت متذکر شد: برای اشتغال‌زایی در کشاورزی باید روش‌های سنتی را به الکترونیکی تبدیل کرد تا بتوان با اشتغال مطلوب کیفیت و تنوع محصولات را افزایش داد.

انتهای پیام/77009/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول