اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

کاهش 13 درصدی سرقت‌های کلان در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از کاهش 13 درصدی وقوع سرقت‌های کلان و بزرگ در استان اردبیل خبر داد.

کاهش 13 درصدی سرقت‌های کلان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه کمیسیون مقابله با وقوع سرقت در اردبیل اظهار داشت: سرقت یک پدیده ناهنجار و از آفت‌های اجتماعی است که یک آسیب جدی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: مجموع سرقت‌های اتفاق افتاده در دو شکل حرفه‌ای و یا خرد در جامعه خودنمایی کرده که بیشترین آن از سرقت‌های کوچک و خردی شروع می‌شود که به لحاظ فقر مالی ناشی از شرایط خانوادگی، اعتیاد و گرفتاری‌های مالی شاهد آن هستیم.

اکبری خاطر نشان کرد: گاه به تناسب جمعیت، تراکم و موقعیت جغرافیایی بیشترین وقوع جرم سرقت در زمان و محدوده خاص صورت می‌گیرد که در این زمینه مشارکت مردمی و آگاه‌سازی اجتماعی دو عامل مهم در پیشگیری از وقوع سرقت می‌باشد.

این مسئول با قدردانی از خدمات بی‌وقفه عوامل زحمتکش نیروی انتظامی در سطوح مختلف با هدف برقراری نظم، امنیت و آرامش اجتماعی اضافه کرد: بررسی و مقایسه آمار سرقت‌های مهم از جمله منازل، مغازه‌ها و واحدهای صنفی و همچنین خودروهای شخصی نشان می‌دهد که کاهش 37 درصدی در سرقت از منازل در سال‌جاری به وقوع پیوسته است.

وی بیان کرد:‌ در همین مدت 35 درصد سرقت از مغازه‌ها و واحدهای صنفی کاهش یافته اما به دلیل کم دقتی و بی‌توجهی در توقف خودروهای شخصی به لحاظ عدم مراعات نکات ایمنی و هشداردهنده زمینه افزایش بیش از 60 درصدی را در این باب شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل یادآور شد:‌ این افزایش بیشتر مربوط به خودروهای سبک و غیرایمن همچون پراید، پیکان و سمند می‌باشد.

اکبری گفت: توجه صاحبان این نوع خودروها در رعایت تذکرات حفاظتی ضروری و اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

وی در ادامه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در پیشگیری از وقوع جرم و سرقت را مهم‌تر از کشفیات و عملیات مراقبتی اعلام کرد و افزود: در مقایسه آماری در 9 ماهه اخیر افزایش 28 درصدی دستگیری سارقان و کاهش 13 درصدی وقوع سرقت کلان و بزرگ سبب افزایش عمده سرقت‌ها در شکل خرد و کوچک شده است.

اکبری تصریح کرد: در پیشگیری از آنها می‌بایست اتحادیه‌های صنفی با ارایه راهکارهای مقابله و پیشگیری از وقوع سرقت، صاحبان کسبه و صنوف نیز در استفاده از دوربین‌های مدار بسته دقت کنند.

وی نصب نرده‌های فلزی و به کارگیری آژیرهای هشداردهنده، توجیه و همکاری با عوامل انتظامی را در مسیر نظارت و کنترل اماکن صنفی و رفع نواقصات موجود از اقدامات ضروری دیگر است که باید به آن توجه داشت.

فرماندار اردبیل نحوه پارک خودروها، قفل درب آنها را در استفاده از وسایل الکتریکی از قبیل دزدگیر و عدم توقف در مسیرهای کم تردد و خلوت را در کاهش سرقت‌ها ضروری اعلام کرد.

اکبری در پایان تصریح کرد:‌عوامل شهرداری نیز به هنگام صدور پروانه ساختمانی برای احداث آپارتمان‌ها و مراکز تجاری و طبقاتی نسبت به استحکام ورودی‌ها و خروجی‌ها و اخذ تعهد در استفاده از اقلام بازدارنده از وقوع جرم اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/62006/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول