اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

انهدام باند سارقان زاپاس خودرو / کشف 600 فقره سرقت در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان امروز از دستگیری اعضای باند چهار نفره سرقت زاپاس خودرو و کشف 600 فقره سرقت به ارزش یک میلیارد ریال توسط کارآگاهان پایگاه شرق این پلیس خبر داد.

انهدام باند سارقان زاپاس خودرو / کشف 600 فقره سرقت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی استان اصفهان طی دو روز گذشته در جریان اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه دار موفق شدند اعضای باند چهار نفره ای که اقدام به سرقت زاپاس خودروهای پارک شده در کنار خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت می‌کردند را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند با یکدیگر نسبت فامیلی داشته و همگی اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند، افزود: این سارقان جوان که ظرف سه ماه گذشته از زندان آزاد شده بودند پس از آزادی دوباره با یکدیگر همدست شده و با نقشه سرقت و فروش زاپاس خودروها به این عمل بزهکارانه دست زده بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مخفیگاه متهمان بیش از 600 لاستیک زاپاس خودروهای ریو، پژو، ال90، 206، پراید و نیسان مزدا، رینگ، جک، باند و تعدادی لوازم داخل خودرو کشف و ضبط شده است که ارزش اقلام کشف شده بالغ بر یک میلیارد ریال تخمین زده‌ می‌شود.

* دستگیری سه مال‌خر زاپاس‌های دزدی

وی به دستگیری سه مال‌خر در این پرونده اشاره کرد و گفت: پلیس به تمامی کسانی که اقدام به خرید اموال مسروقه‌ می‌کنند هشدار می‌دهد که برخورد پلیس و دستگاه قضایی با این گونه افراد بسیار شدید است.

حسین‌زاده اضافه کرد: کسانی هم که تحت پوشش واحد صنفی خود اقدام به اموال مسروقه کنند مجوز فعالیت آنان باطل می‌شود.

*رانندگان زاپاس سرقتی خود را به پایگاه شرق پلیس آگاهی استان اصفهان اطلاع دهند

وی با بیان اینکه بیشتر سرقت‌های صورت گرفته از خودروهای مسافرانی بوده که از استان‌های دیگر به اصفهان عزیمت کرده بودند، گفت: شاید بیشتر رانندگانی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند هنوز از سرقت زاپاس خودروی خود مطلع نیستند به همین جهت پلیس از همه کسانی که زاپاس خودروی آنان مورد سرقت قرار گرفته‌ درخواست دارد جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه شرق پلیس آگاهی استان اصفهان واقع در خیابان احمد آباد، طبقه بالای کلانتری 14 مراجعه کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: شاید برای برخی افراد سرقت زاپاس خودروی آنها اهمیتی نداشته باشد اما مسلماً اگر تعداد شاکیان این پرونده بیشتر شود متهمان مدت زمان بیشتری در زندان باقی می‌مانند و مجازات سنگین‌تری نیز برایشان تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که مردم چه کنند تا خودروهایشان مورد سرقت قرار نگیرد، گفت: متهمان برای عملی کردن نقشه خود عموماً به سراغ خودروهایی که در حاشیه جشن‌ها، مراسم‌های ترحیم و یا در فاصله دور و خلوت پارک شده بودند می‌رفتند که در این خصوص باید گفت استفاده از پارکینگ‌های سطح شهر و عدم پارک خودروها در مکان‌های خلوت خود می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده از سرقت باشد.

انتهای پیام/63012/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول