اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگرود خبر داد

وقوع 374 فقره سرقت در لنگرود

خبرگزاری فارس: فرماندار لنگرود از وقوع 374 مورد سرقت در بخش‌های مختلف این شهرستان در 9 ماه گذشته خبر داد.

وقوع 374 فقره سرقت در لنگرود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود کمال محمدبیگی عصر امروز در همایش پیشگیری از سرقت در سالن اجتماعات شهید املاکی اداره ارشاد این شهرستان با اشاره به اینکه دادستان نماد نظم و امنیت جامعه است، اظهار کرد: سرقت بر امنیت روانی جامعه، توسعه و تولید ملی تأثیرگذار است.

وی افزود: در 9 ماه امسال 374 مورد سرقت در عناوین مختلف سرقت خودرو، موتورسیکلت، سیم برق، منزل و ... در لنگرود اتفاق افتاده است که باید امنیت را با راهکار مناسب در جامعه حاکم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی لنگرود نیز در مراسم مذکور با اشاره به مطرح بودن امنیت در مسایل اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ گفت: امروزه امنیت در فضای مجازی نیز مطرح است.

علیرضا زرعی‌چیان با بیان اینکه پلیس به تنهایی قادر به تأمین امنیت نیست، اظهار کرد: در این زمینه نیاز به مشارکت تمام آحاد جامعه دارد در غیر این صورت امنیت دچار مشکل می‌شود.

وی جامعه‌محوری را در ناجا مهم دانست و افزود: در 9 ماه امسال 11 هزار تماس مردمی با پلیس 110 لنگرود برقرار شد که 70 درصد این تماس‌ها عملیاتی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی لنگرود، آموزش عمومی به ویژه درسطح مدارس، انتشار فیلم، بروشور و ... را از راه‌های مؤثر در پیشگیری از سرقت دانست.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود نیز در مرایم مذکور یکی از دلایل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها را تعداد زیاد پرونده‌ها دانست و اظهار کرد: پیشگیری از جرم و سرقت یکی از وظایف قوه قضاییه است.

فردین امیری با اشاره به اینکه اعتیاد، فقر اقتصادی و فرهنگی، طلاق، شغل‌های کاذب و بیکاری از عوامل وقوع سرقت است، تصریح کرد: تقویت اعتقادها و ایجاد ایمان راستین از عوامل بازدارنده جرم محسوب می‌شود زیرا اندیشه‌های ناپاک و کردار ناشایست و خلاف ویژه افراد بی‌‌ ایمان است.

وی افراد معتاد را بیشترین سارقان در سطح شهرستان خواند و خاطرنشان کرد: این افراد علاوه بر ربودن مال، آرامش روانی جامعه را نیز بر هم می‌زنند که می‌توان با اتحاد و همبستگی با مجرمان مقابله کرد.

انتهای پیام/84001/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول