اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران:

گمرک الکترونیک عملیاتی شده است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: گمرک نوین و الکترونیک از حدود یک ماه پیش از مرحله مطالعاتی به عملیاتی رسیده است.

گمرک الکترونیک عملیاتی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حسن بقایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید گمرک این شهرستان، مدیران و کارکنان گمرک را مجریان قانون دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت فوق‌العاده قوانین گمرکی و لزوم شفافیت آن بحث گمرک نوین و گمرک الکترونیک از حدود یک ماه پیش از مرحله مطالعاتی به مرحله عملیاتی رسیده است.

وی، گمرک الکترونیک را زیرمجموعه گمرک نوین و برای حذف کاغذ از امور گمرکی دانست و افزود: سرعت و دقت در کارها جزو وظایف اصلی گمرک به شمار می‌رود و گمرک نوین تنها عاملی است که می‌تواند از هماهنگی مناسبی بین سرعت و دقت در گمرک به وجود آورد.

این مسئول با بیان اینکه بحث ایجاد پنجره واحد در بسیاری از گمرکات کشور از جمله گمرک آستارا مطرح بوده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شده است، تصریح کرد: اعطای تسهیلات ویژه به تجار، تکریم ارباب رجوع و همکاری با تمام مسئولان جزو برنامه‌های آینده در گمرک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه آستارا تنها گمرک کشور دارای مرز زمینی و دریایی است، اذعان کرد: درآمدهای گمرک آستارا دومین منبع درآمدی گیلان محسوب می‌شود.

بقایی، اقتصاد را علمی پیچیده و حساس خواند و با اشاره به سخت‌تر شدن وضعیت تحریم‌ها علیه ایران افزود: با توجه به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی و شرایط خاص کشور که غربی‌ها هنوز آن را نشناخته‌اند غرب به طور یقین آرزوی تحریم ایران را به گور می‌برد.

وی ادامه داد: دنیای استکبار مجبور است در مقابل مقاومت ملت ایران زانو بزند زیرا در طول 34 سال گذشته از گردنه‌های متعددی عبور کرده و قطعا این شکست دشمن نیز تحقق پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، مقاومت ملت ایران را نشانه درایت و استقامت ملت ایثارگر و ولایت‌مدار ایران اسلامی دانست و گفت: روزی که دنیای استکبار در مقابل ما زانو بزند آن روز را باید جشن بگیریم.

وی با قدردانی از خدمات پنج ماهه پرویز تقوی ناظر گمرکات گیلان در سرپرستی همزمان گمرک آستارا، جهانگیر بخشی را به عنوان مدیرکل جدید این گمرک معرفی کرد.

این حکم چهار ساله بوده و از طرف عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک ایران صادر شده است.

انتهای پیام/84001/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول