اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شهرستان نیر به دو دستگاه دیالیز مجهز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مرکز درمان‌بستر شهرستان نیر براساس آخرین توافق به زودی به دو دستگاه دیالیز و سونوگرافی مجهز می‌شود.

شهرستان نیر به دو دستگاه دیالیز مجهز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جریان بررسی مشکلات بهداشتی، درمانی شهرستان نیر اظهار داشت: در این شهرستان 10 بیمار دیالیزی وجود دارد که با مجهز شدن مرکز درمان‌بستر نیر به دستگاه جدید دیالیز مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه به ویژه حضور بیماران در مرکز استان برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر استقرار یک دستگاه دیالیز شاهد استقرار دستگاه رادیولوژی و یک نفر متخصص در این زمینه در مرکز درمانی نیر می‌باشیم تا بتوانیم به برخی از نیازمندی‌های بهداشتی، درمانی منطقه پاسخ دهیم.

پورفرضی در مورد ساختمان مرکز درمانی کورائیم نیز خاطر نشان کرد:‌ عملیات اجرایی ساختمان بهداشتی، درمانی کورائیم با 85 درصد پیشرفت در حال احداث است و تا دو هفته آینده بهره‌برداری از این مجموعه انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: ما در حد توان و بضاعت خود سعی می‌کنیم به نیازمندی‌های مناطق مختلف پاسخ دهیم که امیدواریم در این زمینه نارسایی‌های احتمالی نیز با خریداری تجهیزات و امکانات جدید و همچنین جذب نیروهای متخصص برطرف شود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نیر در سخنانی با یادآوری اینکه این شهرستان همچنان از مشکلات و نارسایی‌هایی رنج می‌برد، ادامه داد: با فعالیت‌های انجام شده، قرار است مرکز درمان‌بستر نیر به یک واحد کوچک بیمارستانی تبدیل شود تا جلوی مراجعات مردم منطقه به مرکز استان گرفته شود.

سید حمید عباداللهی بیان کرد: از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی هر منطقه توجه به عمران و آبادانی در حوزه بهداشت و درمان است که می‌تواند سلامت جامعه را نیز به خوبی تضمین کند.

به گزارش فارس، همچنین رئیس تأمین اجتماعی گرمی نیز در بررسی مشکلات حوزه درمانی در این شهرستان گفت: مصمم هستیم تا درمانگاه تأمین اجتماعی گرمی را با هدف خدمت‌رسانی به عموم هموطنان به ویژه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی راه‌اندازی کنیم.

عظیم سرش افزود: اغلب مراجعان ما یا به مرکز استان اردبیل و یا شهرستان پارس‌آباد مراجعه می‌کنند تا از خدمات بیمارستان سبلان و ارس استفاده کنند در حالی که حداقل کار در این زمینه احداث درمانگاه تأمین اجتماعی است که باید مقدمات آن فراهم آید.

وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی گرمی را حدود 5 هزار و 700 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به جمعیت تبعی و خانوارهای زیر پوشش ضرورت دارد درمانگاه تأمین اجتماعی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول