اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین خبر داد

فعالیت 405 دهیاری در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین از فعالیت 405 دهیاری در قزوین خبر داد.

فعالیت 405 دهیاری در قزوین

غلام طاهر‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: 405 دهیاری در حال حاضر در سطح قزوین و شهرستان‌های تابعه آن فعال هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان قزوین با بیان اینکه افزایش جمعیت ملاک تخصیص دهیاری به یک ناحیه است، افزود: براساس آمار ارایه شده سال، 30 تا 40 روستا استعداد و شرایط ارتقا به جایگاه دهیاری‌ها را دارند که البته تاکنون هیچ مجوزی در این خصوص ارایه نشده است.

وی بیان داشت: طبق قانون برای هر جمعیت روستایی مشتمل بر 50 خانوار مستقل تخصیص دهیاری صورت می‌گیرد که این تعداد از روستاهای ذکر شده از شرایط لازم بنابر کارشناسی‌های صورت گرفته برخودار هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: همچنین بر اساس قانون 123 قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده ماهیانه بر اساس جمعیت روستایی در نقطه مبلغی به دهیاری‌ها واریز و در امور مربوط به کار‌های عمرانی و فرهنگی روستایی مورد اشاره هزینه می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به طرح بررسی معضلات و مشکلات روستایی متذکر شد: تاکنون تعدادی از روستاهای این استان مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته‌اند و تا پایان سال جاری نیز بازدید‌های مستمری از مسائل و دغدغه‌های روستائیان قزوین به عمل می‌آید.

وی عنوان کرد: در جریان بازدید‌های مستمر این نهاد مشکلات و موانع روستاهای مورد نظر در جلسه‌ای صمیمی و با حضور دهیاران و اعضای شورای روستا بررسی و چالش‌شناسی می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: نماینده دهیاران روستایی نیز در جریان این بازدید‌ها حضور داشته و مشکلات روستاها را به استانداری انعکاس می‌دهد.

این مسئول ابراز داشت: سعی تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان قزوین بر بررسی مشکلات روستائیان و حل آنها در سریع‌ترین زمان ممکن است.

طاهرخانی متذکر شد: تاکنون آسفالت‌کشی جزئی تعدادی از روستاها به اتمام رسیده است که تلاش‌ها برای تداوم خدمت‌رسانی به روستائیان این استان ادامه دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: امیدواریم که با جدید و همت مضاعف بتوانیم گام‌های مؤثری را در راستای توجه به روستاها برداشته و موجب حل مشکلات و دغدغه‌های آنان شویم.

انتهای پیام/77005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول