اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان:

گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست.

گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست

حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1390 تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در گلستان، 533 روستا است و 830 دهیاری در استان داریم.

وی در خصوص تعداد شاغلان در دهیاری‎ها تصریح کرد: مجموع نیروهای شاغل در دهیاری‎ها که در راستای کارهای خدماتی، ناظران فنی و ناظران مالی مشغول هستند یک‌هزار و 250 نفر است.

29 درصد شاغلان در دهیاری زیر دیپلم و 0.7 درصد فوق لیسانس هستند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان ادامه داد: 29 درصد شاغلان در دهیاری زیر دیپلم، 44.4 درصد دیپلم، 9 درصد فوق دیپلم، 20 درصد لیسانس و 0.7 درصد فوق لیسانس هستند.

نوروزی در خصوص توسعه روستاها بیان دشت: 25 دستگاه مختلف در بخش روستاها انجام وظیفه می‎کنند و دهیاران به عنوان مدیران اجرایی شوراها در روستا فعال‎اند.

وی یادآور شد: دهیاران در امور عمرانی، کارهای نظارتی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و همچنین در زمان حادث شدن بحران به عنوان مدیران بحران در روستا فعالیت می‌کنند.

خانه‎های قرآنی در روستاها تجهیز می‎شود

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با بیان فعالیت‎های شاخص دهیاران و بخشداران استان ابراز داشت: در سال گذشته نخستین ستاد تسهیلات سفر در اکثر روستاها تشکیل شد و 14 کمپ راهنمای مسافران و زوار امام رضا (ع) در روستاهای گردشگری و تفرجگاه‎ها در مبادی ورودی و خروجی و روستاهای هدف گردشگری راه‎اندازی شد.

راه‌اندازی کمیته روستایی ستاد تسهیلات سفر برای نخستین بار در گلستان

نوروزی از راه‌اندازی کمیته روستایی ستاد تسهیلات سفر برای نخستین بار در گلستان خبر داد و عنوان کرد: این کمیته از امسال به عنوان کمیته 12‌گانه که یک کمیته اصلی با 11 کمیته در ستاد تسهیلات انجام وظیفه می‎کند تا برنامه‎ریزی دقیق‎تر در تعطیلات نوروز و تابستان انجام شود.

وی بیان داشت: در حوزه فرهنگی تفاهم‌نامه‎ای با سازمان تبلیغات اسلامی استان در تعدادی از روستاها برای برگزاری محافل انس با قرآن در ماه رمضان منعقد شد که مورد استقبال روستاییان قرار گرفت و بنا داریم تا خانه‎های قرآنی را در روستاها تجهیز کنیم.

ارائه 300 برنامه در قالب ورزش‎های بومی در سطح روستاها گلستان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان از ارائه 300 برنامه در قالب ورزش‎های بومی در سطح روستاها خبر داد و گفت: این برنامه‎ها با محوریت دهیاران برای ایجاد فضای شاد و مفرح در روستاها انجام می‎شود.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول