اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز

شبکه انحرافی «عرفان حلقه»منهدم شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام یک شبکه انحرافی با عنوان «عرفان حلقه» در شیراز توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این استان خبر داد.

شبکه انحرافی «عرفان حلقه»منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس از طریق گزارش‌های امت حزب‌الله از فعالیت غیرقانونی فردی با عنوان «فرا درمانی» و تبلیغ فرقه انحرافی «عرفان حلقه» در شهر شیراز مطلع شدند.

وی بیان کرد: ماموران پس از تحقیقات لازم،‌ با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی،‌ ضمن هماهنگی با مقام قضایی تمام اعضا و افرادی که در این زمینه با عنوان مربی در شهر شیراز اقدام به برگزاری کلاس‌های غیر قانونی می‌کردند را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی فارس افزود: پس از شناسایی اعضای این شبکه انحرافی، ماموران موفق شدند در یک عملیات منظم 26 نفر از اعضا و افراد شاخص این گروه را دستگیر و در این عملیات، مقادیر قابل توجهی کتب، لوح فشرده و جزوات غیرقانونی کشف کنند.

سجادیان اظهار کرد: عوامل اصلی این فرقه انحرافی، پس از طی دوره‌های آموزشی، با عنوان مربی به صورت هرمی اقدام به عضوگیری و برگزاری کلاس‌های غیرقانونی کرده و از این طریق با گسترش فعالیت‌های خود به سرمایه‌های کلانی دست می‌یافتند.

وی تصریح کرد: عدم رعایت شئونات اسلامی در کلاس‌های درس و به ویژه در رابطه بین اعضا، موجب بروز مشکلات اخلاقی و متلاشی شدن بنیان خانواده برخی از اعضا و فعالان شبکه شده است.

فرمانده انتظامی فارس گفت: رد آیات قرآن با دید به اصطلاح علمی، سو استفاده از آیات قرآن به نفع ادعاهای انحرافی، تمسخر ظهور امام زمان (عج) و نفی مهدویت، اهانت به ائمه (ع) و ارزش قائل شدن برای دشمنان اهل بیت، شرک دانستن زیارت قبور ائمه (ع)، رد توسل به معصومین، معصوم ندانستن امامان و مخالفت با تشیع، شیطان‌پرستی علنی و خالق خواندن شیطان، التقاط ماتریالیسم، ادعای اتصال به روح‌القدس و خداوند از جمله انحرافات این فرقه است.

سجادیان خاطرنشان کرد: سرکرده این فرقه انحرافی قبل از این در تهران دستگیر و هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عناصر این فرقه با سو استفاده از مشکلات مردم و به ویژه بیماران و با عنوان «درمانگری» اقدام به فعالیت می‌کردند، ‌از مردم خواست مواظب فعالیت این‌گونه افراد که با انگیزه‌های مادی و اغلب ضد اخلاقی قصد سو استفاده از شهروندان را دارند باشند.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول