اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهرکرد:

عرفان‌های کاذب حاصل پیروی از شیطان است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شهرکرد گفت: عرفان‌های کاذب حاصل پیروی از شیطان است.

عرفان‌های کاذب حاصل پیروی از شیطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدامیرحسین حسینی بعدازظهر امروز در جمع کارکنان ستاد سپاه این استان اظهار داشت: با توجه به حدیث شریف امام صادق(ع) خدا، هزار هزار عالم و هزار هزار آدم را خلق کرده و قبل از خلقت انسان، گروه جنیان وجود داشته‌اند.

وی افزود: به ازای تولد هر انسان، دو بچه شیطان متولد می‌شود و شیطان همان گروه جنیان هستند.

حسینی با بیان اینکه شیطان سابقه عبادت و تسبیح 6 هزار ساله دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه همین عبادت قدرت فوق‌العاده‌ای یافته است.

استاد دانشگاه شهرکرد بیان داشت: نام شیطان به خاطر عبادت خداوند از حارث به عزازیل تغییر یافت و در بین ملائکه عزیز شد.

وی اذعان داشت: شیطان پس از تقرب به درگاه الهی، در آسمان ششم انواری را دید و از خدا درباره آنها سؤال کرد که ندا آمد این انوار وجودهای مقدسی هستند که حجت خدا بر روی زمین می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه حسادت شیطان به انسان از همین جا شروع شد، ادامه داد: پس از خلقت انسان از سجده بر او امتناع کرد و به همین دلیل از عرش کبریایی رانده شد.

وی در ادامه به مهلت شیطان تا قیامت اشاره کرد و گفت: تا زمانی که روح در بدن انسان جاری است، شیطان می‌تواند بر انسان مسلط شود و قلب اولاد آدم می‌تواند جایگاه شیطان قرار گیرد.

حسینی ذکر "اعوذ بالله من الشیطان رجیم" و "بسم الله الرحمن الرحیم" را مانع از حلول شیطان در انسان دانست و پیروی از احکام الهی و تقوا را راهکار دوری از وسوسه‌های شیطانی عنوان کرد.

وی به ترویج نمادهای شیطانی در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: عرفان‌های کاذب حاصل پیروی از شیطان است و هوشیاری دلسوزان دینی و روشنگری در این راستا می‌تواند گام مهمی برای مقابله با این اقدامات انحرافی باشد.

انتهای پیام/68001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول