اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قم:

90 درصد اقدامات پلیس فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قم گفت: 90 درصد فعالیت‌های نیروی انتظامی شامل اقدامات فرهنگی است که این کار از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما صورت می‌گیرد.

90 درصد اقدامات پلیس فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاظم مجتبایی ‌در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر تداوم دیدار با مراجع تقلید و علما و تأثیر این برنامه‌ها بر مدیران ابراز کرد: نیروی انتظامی دارای مسئولیت‌های سنگین، متنوع و مهمی است.

وی افزود: سختی کار در نیروی انتظامی بالا بوده و علاوه بر خستگی‌های فراوان جسمی، روح افراد را نیز دچار فرسودگی می‌کند زیرا مأموریت‌های استرس‌زا در این نهاد زیاد است.

فرمانده ‌انتظامی استان قم با بیان اینکه کار پرسنل این نیرو به گونه‌ای است که پس از پایان فعالیت جسمی، روح و روان آن‌ها هنوز درگیر کار است گفت: چنانچه غذای معنوی خوبی برای این افراد فراهم نشود نمی‌توان کار را به خوبی پیش برد.

وی ادامه داد: هنر فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی این است که به وسیله ارتباط برقرار کردن میان پرسنل با مراجع و علما روح و جان سربازان و کارکنان را صیقل داده و آنها را برای ادامه فعالیت‌های سنگین آماده سازند.

مجتبایی با اشاره به تأثیر بالای دیدار با مراجع تقلید در تقویت اراده پرسنل نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: محور اصلی کار نیروی انتظامی در قم اجتماع‌محور کردن تأمین امنیت است و این کار از طریق افزایش اطلاعات مردمی در راستای پیشگیری و مقابله با جرم محقق خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه برخی از افراد جامعه نیز مجرم بوده و نصیحت‌های عادی در آن‌ها تأثیری ندارد گفت: برای مقابله با این اشخاص طی دوره‌هایی طرح امنیت اجتماعی به مرحله اجرا در می‌آید و اقدام به جمع‌آوری این مجرمان می‌شود ضمن اینکه با حمایت‌های نیروی انتظامی از مردم هر محله نیز دعوت می‌شود شکایات خود را از این افراد به مراکز پلیس تحویل دهند.

وی افزود: 90 درصد فعالیت‌های نیروی انتظامی شامل اقدامات فرهنگی است که این کار از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما صورت می‌گیرد.

مجتبایی با تاکید بر مردم‌محوری پلیس در جامعه بیان داشت: از صدر اسلام تاکنون و پس از این هم برخی افراد مرتکب جرم می‌شوند اما تلاش نیروی انتظامی این است که میزان جرایم به حداقل رسیده و مردم احساس آرامش داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ابراز کرد: امیدواریم با یاری خداوند به سطحی از امنیت آرمانی در جامعه اسلامی دست یابیم و در این راستا بهره‌مندی از نظرات علما و مراجع تقلید راه‌گشا خواهد بود.

انتهای پیام/78004/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول