اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور خبر داد

تشکیل کارگروه حمایت از حقوق زندانیان در شما‌ل‌غرب کشور

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور، از تشکیل کارگروه حمایت از حقوق زندانیان در منطقه خبر داد.

تشکیل کارگروه حمایت از حقوق زندانیان در شما‌ل‌غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی،  وحید کاظم‌زاده در نشست کارگروه حمایت از حقوق زندانیان شمال‌غرب کشور با اشاره به تشکیل این کارگروه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از همان بدو پیروزی با هجمه برخی دولت‌های غربی در مقوله حقوق بشر مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: دولت‌های غربی از همان بدو پیروزی انقلاب هم در برخی محورهای نظری حقوق بشر با دیدگاه دینی به حقوق بشر به مقابله پرداخته‌اند و در مصادیق مختلف عملکردهای مسئولان ایرانی وارد شده و اعتراضات متنوعی را مطرح کرده‌اند.

کاظم‌زاده افزود: این مواجهه فقط محدود به دولت‌های غربی نبوده بلکه بسیاری از انجمن‌ها و نهادهای مدنی مستقر در غرب که فعالیت تخصصی در زمینه حقوق بشر دارند نیز جمهوری اسلامی ایران را یکی از دیگر کشورهای هدف خود قرار داده‌اند.

وی گفت: پیگیری نهادهای مزبور و همراهی دولتمردان غربی باعث شده که سال‌ها علیه جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی بحث عدم رعایت حقوق بشر مطرح شود و مصوبات مختلفی در این خصوص به تصویب برسد.

کاظم‌زاده تاکید کرد: در سه دهه گذشته جبهه علیه ایران روز به روز پیچیدگی و عمق بیشتری یافته ولی برای رفع این جبهه اقدامات مفید و موثر بومی و ایرانی رشد لازم را پیدا نکرده و همین امر زمینه آسیب‌پذیری‌هایی را فراهم آورده است.

وی افزود: جبهه فراملی پیگیری موضوعات حقوق بشر در ایران از طیف‌های متنوع شکل گرفته‌اند، برخی از آنها حقوق‌بگیر سیاسیون مخالف ایران هستند که از این بدتر حتی برخی تروریست‌ها همچون منافقان هستند که دستشان به خون مردم ایران آلوده است ولی با استفاده از این مقوله نیز سعی در پیشبرد اهداف خود دارند.

کاظم‌زاده گفت: دفتر منطقه‌ای کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور با 18 کارگروهی که دارد تمام توان خود را در راستای حمایت واقعی از حقوق بشر به کار می‌گیرد و در این زمینه فعالیت‌های مثمرثمری انجام داده است.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته حمایت از حقوق زندانیان این است که به مشکلات موجود زندانیان در زندان‌ها رسیدگی کرده و با فرهنگ‌سازی دینی و اسلامی بازویی کمکی برای نهاد قضایی استان در خصوص کاهش جرم باشد.

کاظم‌زاده ادامه داد: تعداد زندانیان در کشور ما باید با مساحت واقعی زندان هماهنگ باشد و چنین نباشد که در یک زندانی مانند زندان تبریز که ظرفیتش یک‌هزار و 200 نفر است، 4 هزار نفر زندانی تلمبار شوند.

انتهای پیام/60001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول