اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

نهم دی تبلور حضور الهی در افکار مردم ایران بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نهم دی تبلور حضور الهی در افکار و اعتقادت مردم ایران اسلامی بود.

نهم دی تبلور حضور الهی در افکار مردم ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، سیدیونس محمدی در آستانه سالگرد نهم دی گفت: حضور گسترده و ایمان دینی مردم به عنوان دو عنصر موجب شکست دسیسه و فتنه دشمنان انقلاب شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، این دو عنصر را حقیقت حماسه این روز عنوان و خاطرنشان کردند 9 دی حادثه بزرگی است که باید به درستی تحلیل و ابعاد آن تبیین شود.

وی افزود: با توجه به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توان دریافت که حضور باشکوه مردم ایران در حماسه نهم دی ماه نشات گرفته از ایمان دینی مردم به آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و وحدت آنان در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب است.

محمدی ادامه داد: مردم ایران اسلامی از فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) الهام گرفته و با پافشاری بر اعتقادات خویش در برابر باطل، توانستند آرمان انقلاب را در دهه 50 به جهان معرفی کنند و در حماسه نهم دیماه نیز فتنه 88 را با تکیه بر اعتقادات خود، وحدت، همدلی و پیروی از رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب خنثی کردند.

وی یادآور شد: مردم با حضور در عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب و محکوم کردن اقدام هتاکان به ساحت مقدس فرهنگ عاشورایی و همچنین رهبر کبیر انقلاب اسلامی نه تنها توانستند بار دیگر صلابت حضور حماسی خود را به رخ جهانیان بکشند بلکه حمایت خود را از ولایت و رهبری نشان دادند.

محمدی، نهم دی را تبلور حضور الهی در افکار، اعتقادت و اظهار مردم اسلامی ایران خواند و گفت: یوم الله نهم دیماه نشان از

زمان سنجی، وقت شناسی و برداشت صحیح مردم از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و آنان دوباره توانستند تاثیر حضور و وحدت ملی را در جبهه‌های نرم به دشمنان و خواص بی‌بصیرت نشان دهند.

وی افزود:در این روز ملی و حماسی مردم ایران اسلامی با تاثیر از آموزه‌های حماسه حسینی و کربلا در جنگ نرم هشت ماهه دشمن از امتحان خود سربلند به میدان جهانی پا گذاشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: این حضور حماسی با اعتقادات قلبی نشات گرفته از عاشورا کارنامه درخشان یک هزار ساله اسلامی - ایرانی مردم این سرزمین است.

محمدی اضافه کرد: وقت شناسی مردم بابصیرت نشان داد که اگر مردم حماسه‌ساز انقلاب قبل و یا بعد از این روز در صحنه حضور می‌یافتند، نمی‌توانستند تحلیل‌های غرب را از فتنه 88 خنثی کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان‌سنجی مردم ایران از عمل به رهبری‌های داهیانه امام راحل و پیشوای خود رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سرچشمه می‌گیرد، گفت: تعهد و وفاداری به امام(ره) و رهبری و همچنین بیزاری از فتنه‌گران، نشان‌دهنده هوشیاری و دقت مردم ایران اسلامی و محور اصلی حماسه نهم دیماه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: حماسه نهم دیماه ادامه دهنده فرهنگ عاشورایی مردم ایران در پشتیبانی از فرهنگ انقلابی در دهه 50 به منزله مقدم بودن حق علیه باطل بوده و در این حماسه مردمی و اعتقادی، آنان دوباره توانستند این معادلات را نسبت به اهداف و ثبات انقلاب در رسانه‌های جهانی تغییر دهند.

مدیرکل ارشاد بوشهر افزود: با وجود اینکه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با لبیک به ندای رهبری، به‌طور ویژه مشارکت خود را در این عرصه سیاسی نشان دادند اما حامیان جبهه‌های جنگ نرم علیه انقلاب در صدد ایجاد هاله‌ای از ابهام به این حضور حماسی مردم بودند.

وی گفت: دشمنان از اعتقادات انقلاب پروران و پرورش یافتگان انقلاب غافل بودند و نمی‌دانستند که انگیزه حضور وحدت‌وار مردم همچنان ثابت در دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

9 دی خط بطلانی بر باورهای فریفتگان بی‌بصیرت بود

محمدی با اشاره به اینکه خشم ملت ایران از قدرت‌های استکباری و خودکامه را همچنان در باورها و بصیرت‌های مردم ایران می‌توان مشاهده کرد، گفت: حماسه مردمی نهم دیماه خط بطلانی بر باورهای فریفتگان بی‌بصیرت بود و دشمنان را در جبهه‌های جنگ نرم ناکام گذاشت.

وی یادآور شد: پذیرش فرهنگ اسلام و عاشورا، بصیرتی معنوی و اعتقادی را طلب می‌کند و این حضور نشان داد که برخلاف تبلیغ فتنه‌گران، مردم از عزم و بصیرت کافی برخوردار بوده و از این باورها برای پاسداری از نظام و ارزش‌های دینی آن استفاده می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: حرکت الهی و عظیم امت اسلامی در نهم دیماه سال 88 سندی گویا بر حقانیت انقلاب اسلامی، اثبات ایمان و پیوند ناگسستنی امت با اسلام و قرآن، امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

محمدی اظهار کرد: آنچه سبب ماندگاری 9 دی در تاریخ شده، بصیرت، دشمن‌شناسی، وقت‌شناسی و حضور به موقع مردم در صحنه است.

وی، حماسه 9 دی را خط پایانی بر توطئه‌های دشمنان به‌منظور براندازی نظام عنوان کرد و گفت: دشمنان نظام بر اساس تحلیل‌ها و اخبار غلط خود، تصور می‌کردند ریشه انقلاب متزلزل شده و می‌توانند تحرکی علیه نظام اسلامی داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: پشت پرده جریانات پس از انتخابات سال 88 جمهوری اسلامی، آمریکا‌، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس قرار داشت و این جریان از سوی سلطنت طلب‌ها‌، بهائیون و جریان‌های مخالف نظام در داخل و خارج کشور حمایت می‌شد.

در فتنه 88، فتنه‌گران دست صهیونیست‌ها را از پشت بستند

وی اضافه کرد: با این وجود سران و عوامل فتنه هیچگاه حاضر نشدند خط خود را از دشمنان جدا کنند که جای بسی تعجب و تاسف داشت.

مدیرکل ارشاد بوشهر با اشاره به حفظ و صیانت از حماسه نهم دیماه بدور از شعارزدگی و توجه به عمق حضور اعتقادی مردم گفت: پایه‌های اسلامی در این انقلاب به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که اختلافات سلیقه خود را مقدم بر ارزش‌ها و اعتقادات سایر افراد قرار داده و موجب سلب آسایش و آرامش سایر همنوعان خود باشند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با تدابیر زمینه بروز برخی بدعت‌ها را در کشور خنثی کردند، گفت: برخی بعد از انتخابات تلاش می‌کردند کشور را مانند افغانستان و لبنان تبدیل کنند که رهبری با تدبیر خود جلوی لبنانیزه و افغانیزه کردن کشور را گرفتند.

محمدی اظهار داشت: مردم در نهم دیماه، 22 بهمن زودهنگام و یا دومین بیست و دوم بهمن ماه نظام را رقم زدند، زیرا راهپیمایی گسترده مردم خارج از دعوت حاکمیت و کاملاً خودجوش رخ داد و نظام را به مجرای انقلابی اصیل خود بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه این روز حاوی پیام‌های بی‌شماری برای بسیاری از افراد بود، افزود: نخستین پیام مردم به مقام معظم رهبری بود؛ زیرا دشمنان داخلی و خارجی و حتی کسانی که روزگاری درون نظام قرار داشتند با سیاه‌نمایی مردم را خسته از ولایتمداری نشان می دادند، اما مردم در این روز اعلام کردند که هنوز زیر پرچم ولایت و در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: این مسائل در تاریخ تصادفی نیست، حضرت علی(ع) را ابن‌ملجمی که بسیاری معتقد بودند همچون پروانه به دور امام می‌چرخد به شهادت رساند، امام حسن(ع) را همسرش و امام حسین(ع) را مردمش به شهادت رساندند و این یعنی اگر خوب‌ها بد شوند جنایتکارتر از جنایت‌کاران می‌شوند، در فتنه 88، فتنه‌گران دست صهیونیست‌ها را از پشت بستند.

وی در عین‌حال به فرموده امام(ره) اشاره کرد که «باید میزان دوست و دشمنی ملاک داشته باشد» افزود: کسی که به مرحله نفاق برسد بدتر از کافر عمل می‌کند، البته پیوند فتنه‌گران با استکبار معلوم است اما آن‌ها خود می‌توانند اقداماتی فراتر از اقدامات شارون انجام دهند.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول