اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذر ماه امسال محقق شد

صادرات 1.3 میلیارد دلار کالا در گمرک منطقه ویژه پارس

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات بیش از 1.3 میلیارد دلار کالا در آذر ماه سال جاری به خارج از کشور در گمرک منطقه ویژه خبر داد.

صادرات 1.3 میلیارد دلار کالا در گمرک منطقه ویژه پارس

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، احمد پورحیدر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گمرک منطقه ویژه فعالیت بسیار ارزشمندی در راستای رشد و توسعه منطقه ویژه دارد و شاهد روند رو به رشد صادرات و واردات در این گمرک هستیم.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات بیش از 1.3 میلیارد دلار کالا در آذر ماه سال جاری به خارج از کشور در گمرک منطقه ویژه خبر داد.

پورحیدر تصریح کرد: محصولات صادراتی شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین- میعانات گازی- گازهای پروپان، بوتان- کود اوره- اتیلن- اوره- گوگرد- سیمان- ارتوزایلین و متانول است که به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی افزود: صادرات غیرنفتی به وزن 548  هزار و314  تن به ارزش 453 میلیون و 209 هزار دلار بوده است.

این مسئول گفت: صادرات میعانات گازی به وزن یک میلیون و 30 هزار تن به ارزش 940 میلیون و 159 هزار دلار است.

پورحیدر اضافه کرد: در مجموع یک میلیون و 578 هزار و 502 تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار در آذر ماه سال جاری از طریق گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه انرژی پارس در ارتباط با واردات کالاهای پروژه‌ای و قطعی نیز گفت: در آذر ماه سال جاری واردات قطعی از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 202 تن کالا به ارزش چهار میلیون و 758 هزار و چهارده دلار و واردات پروژه‌ای 25 هزار و 776 تن کالا به ارزش 192 میلیون و 209 هزار دلار بوده است.

پورحیدر اذعان داشت: عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده مجتمع‌های پتروشیمی‌ و فازهای پالایشگاهی بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع بیش از 25 هزار تن کالا به ارزش 196 میلیون و 967 هزار دلار کالا از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

انتهای پیام/2451/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول