اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر برتر جشنواره رازی

شرایط برای انجام پژوهش‌های دندانپزشکی فراهم است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر برتر جشنواره رازی گفت: شرایط برای علاقمندان فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دندانپزشکی در ایران فراهم است.

شرایط برای انجام پژوهش‌های دندانپزشکی فراهم است

مسعود پریرخ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به کسب عنوان پژوهش برتر جشنواره رازی اظهار داشت: برای سومین بار است که در این جشنواره به عنوان دارنده رتبه معرفی می‌شوم و در سال گذشته در کارنامه پژوهشی که به هفدهمین جشنواره رازی ارائه دادم نیز دارای رتبه شدم.

پریرخ ادامه داد: بر اساس قانون جشنواره رازی، شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید به مدت پنج سال بگذرد تا در جشنواره‌های آتی شرکت کنند، اما اگر پژوهش انجام شده در یکی از مجلات معتبر به چاپ برسد و یا اینکه استناد به آن پژوهش بیشتر از 30 مورد باشد می‌توان بدون طی مدت زمان پنج سال در این جشنواره شرکت کرد.

وی افزود: آن چه از سوی بنده در جشنواره هیجدهم ارائه شد مقاله‌ای بود که در سال 2010 به چاپ رسید و از آن سال تاکنون 87 مرتبه مورد استناد سایر مقالات دیگر قرار گرفته است.

دارنده دکترای تخصصی اندودانتیکس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: به دلیل استناد مقالات مختلف به این مقاله در هجدهمین جشنواره تحقیقاتی رازی عنوان پژوهش برتر را کسب کردم.

پریرخ روند انجام فعالیت‌های پژوهشی در ایران به ویژه در حوزه دندانپزشکی را خوب توصیف کرد و گفت: برای کسانی که علاقمند انجام فعالیت‌های پژوهشی هستند و در این رابطه هدف‌گذاری کرده‌اند، مسیر باز و شرایط فراهم است.

وی با تأکید بر نهادینه شدن تفکر پژوهشی در افراد و جامعه، بیان کرد: اگر دید پژوهشی که در ابتدا همان انتقادپذیری از خود است را تقویت کنیم، پیشرفت می‌کنیم و در غیر این صورت امکان اینکه بتوان خود را تغییر داد، وجود ندارد.

پریرخ نقش رسانه‌ها در نهادینه شدن فرهنگ پژوهش را در جامعه موثر دانست و افزود: رسانه‌ها همچنین در زمینه آگاهی‌های افراد جامعه از بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها نقش موثری دارند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول