اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد

بهره‌مندی 77 درصدی روستاییان آذربایجان‌غربی از آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی از بهره‌مندی 77 درصد از مردم روستاهای آذربایجان‌غربی از آب شرب سالم خبر داد.

بهره‌مندی 77 درصدی روستاییان آذربایجان‌غربی از آب شرب

رسول اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی دارای 2 هزار و 834 روستای دارای سکنه است که در این روستاها 230 هزار خانوار زندگی می‌کنند.

این مسئول افزود: با توجه به جمعیت روستانشین استان که بیش از میانگین کشوری است شرکت آب ‌و‌ فاضلاب روستایی عهده‌دار وظیفه سنگین‌تری نسبت به سایر استان‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و ‌فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی بیان داشت: روستاهای مجاز برای ارائه خط لوله انتقال آب استان 2 هزار و 197 مورد است که از میزان تاکنون به 2 هزار و 166 روستا آب‌رسانی شده است.

وی عنوان کرد: در سال 88 تعداد روستاهای فاقد شبکه آب‌رسانی استان 203 مورد بود که هم‌اکنون این روستاها به 132 مورد کاهش یافته و این امر نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه کارکنان آب ‌و‌ فاضلاب روستایی است.

اکبری در ارتباط با جمعیت فاقد تأسیسات آب‌رسانی روستایی گفت: تعداد افراد غیر برخوردار از آب سالم در سال 88 حدود 50 هزار نفر بود که در حال حاضر این تعداد به 25 هزار نفر رسیده و امید است تا پایان دولت دهم سیر نزولی این رقم همچنان ادامه داشته باشد.

این مسئول در بخشی از سخنان خود در مورد روستاهای در دست اقدام برای تاسیس شبکه‌های آب‌رسانی، افزود: این روستاها 35 مورد است که در سراسر استان و توسط شرکت آب ‌و ‌فاضلاب روستایی فعالیت‌های مربوط به آب‌رسانی آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل آب ‌و ‌فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: شاخص بهره‌مندی کشوری روستاها از آب شرب حدود 97.7 درصد است که این میزان در آذربایجان‌غربی حدود 77.3 درصد بوده و این امر به دلیل تعداد بالای روستاهای مجاز در استان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مشترکین آب ‌و‌ فاضلاب روستایی استان حدود 16 هزار نفر است که در کنار این جمعیت وظیفه خدمات‌رسانی به 500 روستای دیگر نیز بر عهده این شرکت است.

اکبری از اجرای 71 پروژه در بخش آب‌رسانی روستایی خبر داد و متذکر شد: این تعداد پروژه نیازمند اعتبار 140 میلیارد ریالی است که در صورت تأمین می‌توان شاهد بهره‌برداری از آن‌ها و سلامت بیشتر افراد جامعه بود.

مدیرعامل آب و ‌فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بحران دریاچه ارومیه و خشکسالی این محیط باعث شده که روستاییان در استان با مشکلات عمده‌ای مواجه شوند و همین امر لزوم توجه بیشتر به این مناطق را گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/61003/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول