اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

وجود بیش از 1600 واحد صنعتی در زنجان / زنجان قطب علمی کشور

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در استان زنجان وجود دارد.

وجود بیش از 1600 واحد صنعتی در زنجان / زنجان قطب علمی کشور

محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان به دلیل شور و نشاط و ارادتی که مردم آن به ائمه اطهار دارند به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه زنجان بزرگ‌ترین قربانگاه پس از مکه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اجتماعات نیز پس از حج در مراسم عزاداری هشتم و یازدهم ماه محرم استان زنجان صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اجتماع مردم استان زنجان در مراسم عزاداری ماه محرم پیام‌ رسایی از نجابت و غنای فرهنگی استان است، اضافه کرد: مردم استان عمل خالصانه خود را در این ایام نشان می‌دهند.

*انجام اقدامات مهم در دولت‌های نهم و دهم در زنجان

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 564 پروژه در بخش‌های مختلف استان زنجان در دست اجراست، تصریح کرد: طی دولت‌های نهم و دهم اقدامات بسیار خوبی در سطح استان زنجان صورت گرفته است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه اشتغال، مسکن و عمران شهری از مباحث مهمی است که در استان زنجان به صورت جدید پیگیری می‌شود، ادامه داد: با تشکیل ستاد عمران شهری تحول بسیار بزرگی در شهر ایجاد شده است.

*تشکیل ستاد عمران روستایی اجرای عدالت در زنجان است

وی با اشاره به اینکه ستاد عمران روستایی نیز به منظور ایجاد عدالت در استان زنجان تشکیل شده است، یادآور شد: همه برنامه‌های روستایی از جمله مهاجرت معکوس در این ستاد مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان به عنوان نخستین استان در کشور جشن مسکن‌دار شدن خود را جشن گرفته است، افزود: همه تعهدات استان در زمینه مسکن طی سال گذشته به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه اشتغال اقدامات بسیار بزرگی انجام گرفته است،گفت: استان زنجان به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری دومین استان کشور است.

*زنجان قطب سرب و روی کشور است

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه مهم‌ترین معدن و صنعت استان زنجان در زمینه سرب و روی است، خاطرنشان کرد: 70 درصد از سرب کشور و 80 درصد از روی کشور در استان تولید و صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 46 واحد سرب و روی در استان زنجان فعالیت دارد، تصریح کرد: واحدهای سرب و روی استان در سطح کشور و خاورمیانه مطرح است.

استاندار زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های ورزشی استان زنجان در رشته‌های مختلف اظهار داشت: در هشت رشته ورزشی ورزشکاران استان موفق به کسب مقام‌هایی در سطح آسیا و جهانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه مسائل فرهنگی در استان زنجان صورت گرفته است، یادآور شد: مردم استان فرهیخته و فرهنگ‌دوست بوده و از برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز استقبال می‌کنند.

*زنجان قطب علمی کشور است

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی دولتی در استان زنجان احداث شده است، ادامه داد: استان زنجان قطب علمی کشور نیز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان، تصریح کرد: 50 درصد از جمعیت استان زیر پوشش این طرح مهم قرار گرفته‌اند.

استاندار زنجان تعداد شرکت‌کنندگان در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی را 200 هزار نفر برشمرد و یادآور شد: رویکرد قرآنی پایه همه کارهای فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ویژه و حادی در استان زنجان وجود ندارد، افزود: همواره همه سعی خود را برای خدمت به مردم استان به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/73006/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول