اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کردستان تأکید کرد

ضرورت مدیریت واحد بر صنعت فرش کردستان / تشکیل تشکل منسجم فرش در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر ضرورت مدیریت واحد بر صنعت فرش به منظور توسعه بیشتر این صنعت در کردستان تأکید کرد.

ضرورت مدیریت واحد بر صنعت فرش کردستان / تشکیل تشکل منسجم فرش در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیروس شاه‌غیبی شنبه‌شب در ششمین کارگروه اقتصادی استان کردستان با بیان اینکه صنعت فرش مغفول مانده و مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: بحث چندگانگی مدیریت فرش در استان مشکلاتی را به وجود آورده که با اعمال کردن مدیریت واحد بر این صنعت، زمینه توسعه و جلب رضایت صنعتگران این رشته فراهم می‌شود.

به گفته وی، در کشور دو و نیم تا 3 میلیون نفر در صنعت فرش فعالیت می‌کنند که از این تعداد ‌یکصد هزار نفر در استان شناسایی شده‌اند.

شاه‌غیبی با اشاره به فعالیت 90 هزار بافنده در استان، گفت: فرش‌های سنندج، تکاب و بیجار بیشتر فرش‌های صادراتی استان را در بر می‌گیرد که مشتریان بیشتری نسبت به دیگر فرش‌ها دارند.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ آموزش در بخش صنعت فرش تاکید کرد و گفت: در صورت یکپارچه بودن مدیریت بر صنعت فرش در بحث آموزش نیز منسجم‌تر عمل می‌شود.

ضرورت ایجاد تشکل منسجم صنعت فرش در کردستان

مدیرکل گمرکات استان کردستان نیز در این جلسه از کاهش صادرات فرش در کشور خبر داد و گفت: نبود یک تشکل منسجم در صنعت فرش مشکلاتی را در افزایش توسعه صادرات این رشته به وجود آورده است.

محمد شهبازی خوشه صنعتی را بهترین راه ایجاد این تشکل عنوان کرد که 90 هزار بافنده استان را به صورت منسجم گردآوری می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان نیز در این جلسه در بحث خوشه‌های صنعتی به نبود ضمانت اجرایی سازمان برای کنترل واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: سازمان می‌تواند به صورت دوره‌ای و بر مصالحی خاص مانند بتن‌ریزی نظارت داشته باشد.

ثابتی بر نظارت مرحله تولید مصالح به منظور بهره‌مندی از مصالح شناسنامه‌دار تاکید کرد.

انتهای پیام/79004/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول