اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده هیئت مؤسس تعاونی عمران خبر داد

راه‌اندازی تعاونی توسعه و عمران در شهرستان بویراحمد

خبرگزاری فارس: نماینده هیئت مؤسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بویراحمد از راه‌اندازی و شروع فعالیت این شرکت در شهرستان بویراحمد خبر داد.

راه‌اندازی تعاونی توسعه و عمران در شهرستان بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سجاد خلیلیان صبح امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل شرکت‌های توسعه و عمران در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت در شهرستان بویراحمد آغاز شده است.

نماینده هیئت مؤسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بویراحمد افزود: تشکیل این تعاونی در راستای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و همچنین سیاست‌های بخش تعاونی اقتصاد و عنایت به برنامه‌های دولت در برنامه پنجم توسعه شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا و به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری، اهتمام دولت بر اصلاح ساختار اقتصادی مبتنی بر عدالت منجر به تدوین برنامه‌ای جامع برای اجرای اصلاحات اقتصادی بزرگ و ساماندهی توزیع منابع و در رأس آن هدفمند کردن یارانه‌ها شد.

خلیلیان با اشاره به اهمیت تشکیل این شرکت تصریح کرد: در سال جدید و با توجه به عنوان سال، تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، زمینه مناسبی را برای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کنار تحقق عدالت اجتماعی در کشور ترسیم می‌کند.

وی اظهار داشت: تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی موجب تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل رانت‌زا بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، می‌شود که حمایت و تقویت آن‌ها بسیار کارساز است.

وجود تعاونی‌ها، بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را کاهش می‌دهد

نماینده هیئت مؤسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بویراحمد یادآور شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن شهرستان بویراحمد با توجه به درصد بالای بیکاری وجود چنین تعاونی‌هایی از آنجا که مشمول همه مردم بوده و قابلیت‌های زیادی در امر اشتغالزایی دارد، می‌تواند مثمرثمر باشد و از سوی دیگر، زمینه بسیار مناسبی برای فرهنگ‌سازی کار گروهی و پرورش و رشد کارفرمایان آینده است.

خلیلیان با بیان اینکه این شهرستان زمینه‌های زیادی برای کار و سرمایه‌گذاری دارد، اضافه کرد: ما می‌بینیم که در این استان زمینه برای کار و تولید وجود دارد اما امکانات برای کار و تولید نیست، نیروی انسانی تحصیل‌کرده، دانشگاه‌های مختلف، آب، زمین زراعی مناسب، هوای چهار فصل، معادن، مناطق گردشگری، همگی زمینه‌های کاری بسیار خوبی هستند ولی متأسفانه امکانات لازم برای تحقق زمینه‌های اشتغالزایی آن‌ها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها می‌توانند به عنوان یک اهرم و زمینه بسیار مناسب برای ایجاد توسعه و اشتغال در شهرستان‌ها به حساب آیند.

خلیلیان خاطر نشان کرد: تعاونی‌های توسعه و عمران، عام بوده و در صورت موفقیت و پیشرفت، سود این تعاونی‌ها به جیب همه مردم شهرستان می‌رود.

انتهای‌پیام/82005/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول