اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

اتمام روند تدوین سند برنامه فرهنگی 5 ساله خراسان‌ رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی، از اتمام روند تدوین سند برنامه فرهنگی پنج‌ ساله استان خبر داد.

اتمام روند تدوین سند برنامه فرهنگی 5 ساله خراسان‌ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید وحید موسویان ظهر امروز با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور شاخص‌های فرهنگی خراسان رضوی تدوین شده، افزود: تدوین این برنامه بر اساس شاخص‌های کیفی زیربنایی و مبنایی فرهنگی با تعیین روش ارزیابی آن با توجه به تمام اسناد بالادستی و منابع ملی این حوزه صورت گرفته، از این‌رو شاخص‌ها و سند برنامه فرهنگی پنج‌ساله استان، قابلیت استفاده در برنامه‌ریزی‌های کشوری را داراست.

وی با بیان اینکه برای انجام کار کارشناسی این پروژه، یک‌ سال زمان و بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار صرف شده، اظهار کرد: تدوین این شاخص‌ها و سند، از سوی شورای راهبردی طرح، متشکل از مدیران استانی و اساتید حوزه و دانشگاه، همچنین کارشناسان خبره شورای انقلاب فرهنگی و صاحب‌نظران برجسته برنامه‌ریزی فرهنگی کشور انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: ماحصل این اقدام، ایجاد بستری برای برنامه‌ریزی هوشمند و هدفمند در حوزه فرهنگی استان در پنج سال آینده با تعیین اولویت‌های فرهنگی و سندی برای رصد و اولویت‌بندی اقدامات فرهنگی استان و کشور باشد.

موسویان اعلام کرد: هم‌اینک با تدوین این برنامه و شاخص‌های فرهنگی، 14 بسته برنامه فرهنگی و موضوعی اصلی نیز با استفاده از این سند تدوین شده است.

 وی تصریح کرد: این 14 بسته در حوزه‌های نشاط و سلامت جسمی، روانی، نهاد خانواده، تعلیم و تربیت، فرهنگ کار و پیشرفت، اخلاق اجتماعی، امت‌گرایی و وحدت اسلامی، ارزش‌ها و هویت‌های انقلابی و اسلامی، قرآن و عترت، جبهه فرهنگی، شعائر و مناسک مذهبی، همبستگی اجتماعی و تعاون و مسئولیت‌پذیری و خدمات و صنایع فرهنگی آماده‌سازی شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، پنچ بسته برنامه‌ای دیگر در حوزه‌هایی چون اوقات فراغت، کسب روزی حلال، انضباط و آسیبب‌های اجتماعی و همبستگی ملی تهیه شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی گفت: در مجموع در قالب این سند،20 عنوان بسته برنامه‌ای تهیه شده که منطبق بر اولویت‌های فرهنگی استان و سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام/70006/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول