اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مرکز معارف دانشگاه صنعتی اصفهان:

هدف مدرنیته تغییرات در سبک زندگی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مرکز معارف دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: هدف مدرنیته تغییرات در زندگی به ویژه تغییر در سبک زندگی است.

هدف مدرنیته تغییرات در سبک زندگی است

حسین مطیع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد سبک زندگی در قرون مختلف اظهار کرد: موضوع سبک زندگی موضوع جدیدی نیست از قرون اولیه در اسلام تا عصر حاضر بسیاری از علما در کتاب‎های خود به بیان چگونگی سبک زندگی پرداختند.

وی در تعریف سبک زندگی افزود: سبک زندگی مجموعه‎ای از طرز تلقی‎ها و ارزش‎ها، شیوه‎های رفتاری و سلیقه‎هایی است که نشانگر شرایط زندگی انسان است و کتاب مفاتیح‌الحیاه علامه جوادی آملی از نمونه‎هایی است که به خوبی توانسته سبک زندگی را تعریف کند.

عضو هیئت علمی مرکز معارف دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: سبک زندگی کنونی ایرانیان از فرهنگ مدرنیته غرب تأثیر گرفته و مدرنیته در تمامی ابعاد زندگی ما وارد شده است.

وی تصریح کرد: ملت ما در دانشگاه در ابعاد کوچک و به صورت عمیق و در حوزه رسانه با ابعاد بزرگ و به صورت سطحی با مدرنیته ارتباط برقرار کرده‎اند.

مطیع با اشاره به اینکه مدرنیته بر روی فکر، آگاهی، احساسات، اراده، عمل و رفتار تأثیر دارد، گفت: مدرنیته خوشایندها و بدآیندهای ما را تغییر داده و به تغییر رفتار و عمل منجر می‎شود.

وی هدف مدرنیته را مطابق کردن با میل انسان دانست و تاکید کرد: هدف مدرنیته تغییرات در زندگی به ویژه تغییر در سبک زندگی است.

این استاد دانشگاه بهترین پیشنهاد برای فرار از مدرنیته و انتخاب راه درست سبک زندگی را پیگیری شیوه امام خمینی(ره) دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) با باطن خود مدرنیته را به طور عمیق شناختند و تحلیل کردند.

وی در پایان اضافه کرد: برای داشتن سبک زندگی ایده‎آل باید چهار مرحله را پشت سر بگذاریم که شامل فرضیه سازی، نظریه پردازی، گفتمان سازی و مکتب سازی است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول