اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی آبیک خبر داد

اجرای آموزش زندگی خانواده برای زوجین

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان آبیک از اجرای طرح آموزش زندگی خانواده برای زوجین در آستانه طلاق در این شهرستان خبر داد.

اجرای آموزش زندگی خانواده برای زوجین

جلال‌الدین عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، افزایش سطح پایداری و رضایتمندی زوجین، بهبود روابط همسران و افزایش سطح سازگاری بین زوجین را از اهداف اصلی اجرای طرح آموزش زندگی خانواده برای زوجین در آستانه طلاق ذکر کرد و گفت: طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجینی است که دادخواست طلاق داده‌اند و از دادگستری به مرکز مشاوره اولیه پرتو شهرستان آبیک ارجاع داده شده‌اند که با همکاری مؤسسه بوستان و اداره بهزیستی این طرح اجرایی می‌شود.

وی افزود: پنج سرفصل در طرح آموزش زندگی خانواده برای زوجین در آستانه طلاق در نظر گرفته شده که شامل ازدواج و خانواده، مهارت گفت‌وگو، حل تعارض، نقش‌های جنسیتی و فرزندپروری می‌باشد.

این کارشناس ادامه داد: مهارت گفت‌وگو مهم‌ترین مشکلی است که زوجین در آستانه طلاق با آن مواجه هستند.

عاشوری خاطرنشان کرد: بسته آموزشی در نظر گرفته شده برای زوجینی است که از صفر تا پنج سال از زندگی شان سپری شده است.

وی اذعان کرد: در هفته دو بار و 12 ساعت برای زوجین طرح آموزش زندگی خانواده برگزار می‌شود که تاکنون دو گروه زن 40 نفره در این کلاسها شرکت کرده‌اند و از هفته آینده مردان نیز در این طرح شرکت خواهند کرد و این در حالی است که در نظر داریم به طور مختلط برای زوجین نیز به طور مشترک طرح مذکور را اجرا کنیم.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد اداره بهزیستی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: آموختن مهارت‌های زندگی و آموزش زندگی خانواده برا ی تمام زوجین ضروری است حتی زوجینی که با هم تفاهم دارند و اختلافی ندارند می توانند در کلاس‌های طرح آموزش زندگی خانواده شرکت کرده و از برنامه‌های آموزشی این طرح بهره‌مند شوند.

عاشوری بیان کرد: مسئولان اداره کل بهزیستی استان قزوین بر اختصاص اعتبار برای ادامه اجرای طرح آموزش زندگی خانواده قول مساعد داده‌اند که امیدواریم تأثیرات بسزایی در بهبود روند زندگی زوجین داشته باشد.

انتهای پیام/77006/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول