اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه امسال صورت گرفت

جمع‌آوری 175 میلیون تومان از درآمد رقبات مساجد همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: امسال 175 میلیون تومان از درآمدی که مربوط به مساجد و بقاع متبرکه بوده از محل موقوفات و مستقلات آن‌ها در سطح شهرستان همدان، جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 175 میلیون تومان از درآمد رقبات مساجد همدان

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکی از کارهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه بحث موقوفات و اماکن متبرکه است، اظهار داشت: در بحث مساجد، تعیین هیئت امنا، صدور حکم هیئت امنا و نظارت بر ساخت و ساز مساجد از وظایف اصلی اوقاف است.

وی با بیان اینکه از بین 175 مسجد موجود در شهر همدان تعداد 48 مسجد دارای درآمد هستند، تصریح کرد: در گذشته برای تعدادی از این اموال توسط واقفان خیراندیش وقف شده که از جمله این مساجد، مسجد جامع همدان، مسجد امامزاده عبدالله (ع)، مسجد امام حسین (ع) و... است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به برخی از مساجد شهرستان همدان که صاحب رقباتی هستند که قبلاً توسط افرادی وقف شده نیز گفت: تعمیر و مرمت مسجد هزینه‌های آب و برق و گاز مسجد، هزینه‌های برف‌روبی مسجد، خادمین مساجد، روحانی و برگزاری مراسم نیات اصلی واقفان است.

وی با بیان اینکه اوقاف با نظارت جدی که بر این نوع موقوفات دارد نسبت به جمع‌آوری مال‌الاجاره آن‌ها اقدام می‌کند، گفت: پس از اینکه این درآمدها در حساب مسجد در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه قرار گیرد بر اساس فاکتورهایی که توسط هیئت امنای این مساجد در زمینه‌های فرهنگی عمرانی و مدیریتی ارائه می‌شود این پول را از حساب مساجد خارج کرده و در اختیار هیئت امنا قرار می‌دهیم تا هزینه کنند.

رضوی با بیان اینکه در سال گذشته 300 میلیون تومان از طریق درآمد موقوفات مساجد و بقاع متبرکه در اختیار هیئت امنا قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه امسال نیز حدود 175 میلیون تومان از درآمدی که مربوط به این مساجد و بقاع متبرکه بوده از محل موقوفات و مستغلاتی که دارند، جمع‌آوری شده است.

وی در پایان افزود: مبالغ جمع‌آوری شده از رقبات مساجد شهرستان همدان در اختیار هیئت امنای آن‌ها قرار داده شده تا در برنامه‌های فرهنگی، عمرانی و مدیریتی مسجد طبق نیت واقف هزینه کنند.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول