اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه شعر «جرگه عشاق» صورت گرفت

بررسی سروده‌های نیمایی و شاملویی در بوشهر

خبرگزاری فارس: کارگاه شعر «جرگه عشاق» حوزه هنری استان بوشهر با حضور شاعران استان با سخنرانی اسکندر احمدنیا، مسئول کارگاه برگزار شد.

بررسی سروده‌های نیمایی و شاملویی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری بوشهر، در ابتدای این کارگاه، اسکندر احمدنیا در خصوص تفاوت وزن در اشعار اولیه نیما و احمد شاملو که بیشتر موسیقیایی است، سخنانی ایراد کرد و با خوانش چند شعر سپید و مثال‌هایی از شاعران سبک‌های چندگانه کهن برای حاضران این موضوع را تشریح کرد.

در ادامه جلسه، موضوع روند شعر معاصر که بحث همیشگی کارگاه حوزه هنری بوشهر است، توسط خانم رضایی پی گرفته شد، سپس ارسلان باقری در مورد شعر هایکو و مرادی‌نیا در مورد رباعی‌هایی که شاعران نیمایی سروده‌اند، توضیحاتی دادند.

کارگاه شعر «جرگه عشاق» حوزه هنری استان بوشهر با خوانش چند شعر عاشورایی و اشعار آزاد دیگر حاضرین پایان یافت.

کارگاه داستان‌نویسی خلاق در حوزه هنری بوشهر

به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بوشهر، دومین کارگاه داستان‌نویسی خلاق زیر نظر استاد احمد آرام در سالن حوزه برگزار شد.

در این کارگاه استاد آرام پس از خوانش طرح‌ها و ایده‌های داستانی هنرجویان، طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد و مباحثی در خصوص مهندسی طرح و پیرنگ مطرح کرد.

در روز دوم این کارگاه آموزشی، استاد آرام داستان کوتاه «آدمکش‌ها» نوشته ارنست همینگوی را برای هنرجویان تجزیه و تحلیل کرد و به نکاتی مانند عناصرپیرنگ و دیالوگ و به خصوص کارکرد دیالوگ در داستان و شکل‌دهی به بافت نثر اشاره کرد.

در پایان کارگاه داستان‌نویسی خلاق آرام مقرر کرد، برای کارگاه دی ماه هنرجویان داستان «تپه‌هایی همچون فیل سفید» اثر ارنست همینگوی را جهت بحث، تجزیه و تحلیل مطالعه کنند.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول