اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

شهید فلاح فرزند ولایت بود

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سردار شهید حسین فلاح از شهدای جلیل‌القدر دفاع مقدس است، گفت: این شهید فرزند ولایت بود.

شهید فلاح فرزند ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، هشتمین یادواره خانگی شهدای ماسال با همت هیئت محبان ولایت این شهرستان و با یادمان سردار شهید «حسین فلاح زرین‌کار» فرمانده دلاور گروهان حضرت ابوالفضل (ع) گردان حمزه سیدالشهدای لشگر قدس گیلان در منزل پدر این شهید برگزار شد.

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه همه ما مرهون خون پاک شهیدان هستیم، اظهار کرد: سردار شهید فلاح از شهدای جلیل‌القدر دفاع مقدس است.

کمیل مطیع‌دوست با اشاره به اینکه ذکر خاطرات مادران شهدا اوج یادمان شهید است، افزود: شهیدان دولتی، فلاح، عیسی‌پور و اکبری از فرزندان خطه شهیدپرور ماسال و از شهدای عملیات کربلای 2 هستند.

وی با تصریح بر اینکه جامعه اسلامی امروز نیازمند یادآوری راه و روش شهدا و منطق پیروزمندانه آنها است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ شهادت و بهره‌گیری از فضایل و حسنات شهدا نیاز جوانان و راه‌گشای آینده جامعه بوده و برگزاری یادواره خانگی شهدا اقدام بزرگ فرهنگی و معنوی است. 

*یادگار شیرین‌زبان شهردار شهید رشت در آغوش فرمانده

فرمانده دوران دفاع مقدس به ذکر خاطره‌ای از شهیدی پرداخت که قبل از عملیان کربلای 2 برخلاف دیگر همرزمانش به مرخصی نیامد و این شهید سرافراز کسی جز شهید نقی داودی شهردار شهید یکی از منطقه‌های رشت نبود.

وی گفت: وقتی از شهید داودی پرسیدم که چرا به مرخصی نرفته‌ای، پاسخ داد «فرزند شیرین زبانی دارم که احتمال دارد اگر به مرخصی بروم نتوانم به جبهه برگردم و تردیدی ندارم پس از این عملیاتی در راه است که می‌خواهم تکلیفم در این عملیات مشخص شود».

مطیع‌دوست افزود: شهید نقی داودی پس از مدت کوتاهی در عملیات کربلای 2 شهید شد و خیلی دوست داشتم که شیرین زیان شهید داودی را ببینم.

در این لحظه مرتضی داودی را به جایگاه فراخواند و وی را در آغوش گرفت و خدا را شکر کرد که پس از 26 سال یادگار شیرین زبان شهید داودی را به برکت یادواره خانگی سردار شهید حسین فلاح دیده و در آغوش گرفته است.

به گزارش فارس، در ابتدای مراسم معنوی مذکور جوانان نسل سومی با قرائت زیارت عاشورا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/84001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول