اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

233 خانواده 2 شهید در کرمان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در استان کرمان 233 خانواده دو شهید و 13 خانواده سه شهید وجود دارد.

233 خانواده 2 شهید در کرمان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌سردار محمد‌رضا حسنی‌سعدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از هشت استان کشور است که در زمان دفاع مقدس لشکر مستقل برای خود داشته، اظهار داشت: استان کرمان معین استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان در زمان دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: از استان کرمان 12 هزار نفر به صورت داوطلب در دفاع مقدس شرکت‌ داشته و حدود 18 هزار و 300 نفر جانباز، 6 هزار و 544 نفر شهید و یک هزار و 282 نفر آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده و در بین استان‌های کشور رتبه 12 را به خود اختصاص داده است.

حسنی‌سعدی ابراز داشت: یکی از وظایف اصلی ما در این دوران معرفی شهدا و جانبازان‌ به عنوان قهرمانان و پهلوانان اصلی کشور به جوانان و نوجوانان به عنوان یک الگو است.

وی عنوان کرد: در کشور حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در دوران دفاع مقدس شرکت داشته‌اند و حدود 500 تا 600 هزار نفر در کشور جانباز داریم که‌ 100 هزار نفر آن‌ها شیمیایی هستند و 221 هزار و 966 نفر شهید ‌تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

حسنی‌سعدی تصریح کرد: این در حالی است که سرلشکر رفیق سامرایی رئیس اداره اطلاعات ارتش عراق‌ در کتاب ویرانی دروازه شرقی می‌گوید، «حداقل یک میلیون نفر در جنگ با ایران، کویت و آمریکا کشته ‌داده‌ایم».

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان داشت: ‌عراق در شهریور سال 59 با 48 یگان و 12 لشکر مکانیزه و 15 تیپ و ... به کشور ما حمله کرد و دفاع مقدس هفت سال و 11 ماه و‌ 2 هزار و 900 روز و 95 ماه طول کشید و 162 عملیات بزرگ و کوچک میانگین هر هفت ماه یک عملیات انجام شده است.

وی افزود: در 197 سال گذشته تاریخ ایران 3.5 میلیون ‌کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شده و در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران جدا نشد و این از حداقل شاهکارهای شهدا، جانبازان و رزمندگان کشور بود.

حسنی‌سعدی ‌گفت: از مجموع شهدای کل کشور 3 هزار و 728 شهید معلم، 36 هزار شهید دانش‌آموز، 2 هزار و757 شهید روحانی، 48 هزار شهید ارتشی‌، 88 نفر شهید مسیحی، 9 نفر شهید زرتشتی، 16 نفر شهید کلیمی، یک هزار و 855 نفر شهید با ملیت عراقی، 314 نفر شهید افغانی و 29 نفر شهید از ملیت‌های دیگر به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: در کل کشور 85 هزار و 22 نفر شهید بسیجی، 3 هزار و 100 نفر شهید جهادی داریم که میانگین سنی شهدا در دوران دفاع مقدس 22 سال است و 4 هزار و 363 نفر از شهدا شهیده زن در کشور است‌.

حسنی‌سعدی بیان داشت: طبق گزارش سازمان ملل در پنج استان کشور صحنه جنگ بود و سازمان ملل رسما اعلام کرد ‌‌11 استان ایران مورد حمله توسط عراق گرفته‌اند و 500 شهر و 4 هزار روستا دچار خسارت شده‌اند.

وی ابراز داشت: در استان کرمان 233 خانواده دو شهید و 13 خانواده سه شهید و حدود 150 شهید گمنام داریم که بعد از کرمان بیشترین شهدا را شهر رفسنجان تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در سال گذشته  49 نفر از جانبازان قطع نخاعی شهر کرمان با هزینه شخصی خود تعدادی از بچه‌های بی‌سرپرست سازمان بهزیستی کرمان را افطاری دادند.

انتهای پیام/80018/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول