اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه‌های زیست محیطی

طرح‌های کاربردی در فارس حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: واحد پژوهش این اداره کل از طرح‌های کاربردی دانشجویان و محققان در زمینه محیط زیست حمایت می‌کند.

طرح‌های کاربردی در فارس حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در همایش محیط زیست و پژوهش با اشاره به نقش مهم آموزش میان آحاد جامعه و تغییر نگرش و رفتار شهروندان نسبت به اصول زیست محیطی اظهار داشت: آموزش در محیط دانشگاه منجر به اختراع، ابتکار و در نهایت پیشرفت جامعه می‌شود و امروزه محیط زیست به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی پژوهش به حساب می‌آید.

وی افزود: پژوهش‌های کاربردی و تقاضا‌محور عامل مهمی برای دستیابی به توسعه پایدار مبتنی بر خردورزی است.

ابراهیمی کارنامی نقش پژوهش‌های کاربردی در روند توسعه پایدار و حفاظت محیط زیست را بسیار پررنگ دانست و اضافه کرد: واحد پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس از طرح‌های کاربردی دانشجویان و محققان حمایت می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: آلودگی محیط زیست یکی از مهمترین و اصلی‌ترین معضلاتی است که جهان امروز با آن مواجه شده و آگاهی نسبت به اهمیت محیط زیست سالم و پاک برای زندگی بهتر و سالم‌تر رو به افزایش است.

وی ادامه داد: تولید جهانی و استفاده از ترکیبات شیمیایی در چند دهه اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و هزاران ترکیب شیمیایی وارد محیط زیست می‌شوند که بسیاری از آنها در برابر تجزیه بیولوژیکی مقاوم هستند.

کارنامی در ادامه گفت: امروز رسالت محققان و پژوهشگران محیط زیست افزایش دانش و آگاهی و انجام پژوهش در زمینه علوم و فناوری مرتبط با حفاظت محیط زیست و استفاده پایدار از منابع طبیعی است. 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس ابراز داشت: تحقیقات در این گروه به طور عمده برروی تصفیه پساب، مدیریت پسماند، بازیافت و استفاده مجدد و توسعه مواد و فناوری‌های دوستدار محیط زیست با تاکید بر مشکلات زیست‌محیطی صنایع وابسته به رنگ (مواد رنگزای آلی و معدنی و رزین‌های مصنوعی، رنگرزی نساجی، چاپ و ..) استوار است.

انتهای پیام/ 2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول