اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ‌ارشاد ‌در گفت و گو با فارس ‌خبر داد‌:

افزایش 20 درصدی اعتبارات فرهنگی / انعقاد تفاهمنامه فرهنگی با 31 استان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 20 درصدی اعتبارات اختصاصی به گروه‌های فرهنگی هنری استان‌ها خبر داد.

افزایش 20 درصدی اعتبارات فرهنگی / انعقاد تفاهمنامه فرهنگی با 31 استان
بهمن دری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اعتبارات فرهنگی گروه‌های فرهنگی و هنری فعال استان‌ها در سال گذشته 430میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری به 530 میلیارد ریال افزایش یافته که در نوع خود اتفاق بزرگ و کم‌نظیری است. 
دری اضافه کرد: این اعتبارات، خارج از تکلیف معاونت فرهنگی وزارتخانه است و می‌توان آن را در مرکز کشور هزینه کرد، اما صرفاً برای انگیزش و فعال‌سازی گروه‌های هنری سراسر کشور به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص یافته است.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه با 31 استان برای فعالیت در 30 محور فرهنگی و مشخصاً در حوزه کتاب، کتابخوانی و داستان خبر داد و افزود: اعتبار لازم برای این امور نیز، اختصاص یافته که در صورت اجرای برنامه، هزینه برنامه‌ها به مجریان، پرداخت خواهد شد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در سفر به شهرستان گرمی ضمن دادن قول مساعد برای تجهیز کتابخانه فعلی و کوچک گرمی، خواستار افزایش سهم کتاب این کتابخانه از سوی اداره کل مربوطه شد.
دری اظهار امیدواری کرد: در سال آینده همزمان با افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در مرکز استان اردبیل، شاهد تحولی عظیم در ترویج کتاب و کتابخوانی در گرمی باشیم.
این مسئول همچنین در بازدید از مجتمع فرهنگی هنری در حال احداث گرمی با قبول نظر هنرمندان تئاتر این شهرستان مبنی بر کوچک بودن فضای سن این پروژه نسبت به مساحت آن، در خصوص اصلاح ساختار آن قول مساعد داد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول