اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

امضای تفاهمنامه فرهنگی اداره کل ارشاد فارس و آستان احمدی

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه فرهنگی هنری میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تولیت آستان احمدی و محمدی تنظیم می‌شود.

امضای تفاهمنامه فرهنگی اداره کل ارشاد فارس و آستان احمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در نشست مشترک معاونان و مدیران تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که در حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) صورت گرفت، مقرر شد، تفاهمنامه فرهنگی هنری با رویکرد افزایش همکاری‌های مشترک تنظیم شود.

تهیه فیلم مستند اختصاص کتاب، ایجاد فضای مجازی برای جشنواره‌ها و برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی هنری موضوعاتی بوده که در این تفاهمنامه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این جلسه اظهار داشت: ایمان داریم که هنرهای قدسی می‌تواند جوابگوی تمام نیازهای جامعه در این زمینه باشد و به یقین مکان مطهر و منزهی مانند حرم حضرت احمدابن موسی (ع) جایگاه مناسبی برای ارتقا و پیشرفت اینگونه هنرهاست.

محمود عالیشوندی افزود: بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) و آثار علمی و فرهنگی به جای مانده در کتابخانه و موزه آستان مقدس احمدی، مانند غالب بناهای اسلامی و گنجینه‌های دینی، از مواریث گران‌بهایی است که همراه با قداست و طهارت معنوی، دانش و هنر گذشتگان را به ما منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه هنرهای اسلامی از «قرآن» و «مسجد» سرچشمه گرفته است گفت: تمام کسانی که هنر اسلامی را، به عنوان یک مقوله فرهنگی، بی‌طرفانه مطالعه و بررسی کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که منبع اصلی هنرهای دینی در تمام سرزمین‌های مسلمان‌نشین قرآن و مسجد بوده و  حتی به جرات می‌توان گفت تمام رشته‌های هنری در کشورهای اسلامی به نحوی ریشه در مقدسات دینی دارند.

این مسئول اضافه کرد: حرم‌های امامان و امامزادگان نیز مانند مسجد، در طول تاریخ اسلام، محل پیوند هنر و  معنویات بوده که بیش از هر جا در شیراز این پیوند در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی دیده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی وسیع در حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) ثمرات شایانی برای شیراز در پی دارد.

این مقام فرهنگی افزود: امیدواریم با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی برنامه‌های جامع و مدونی به صورت مشترک برگزار تا از این طریق نام شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در سطح کشور بیشتر از گذشته مطرح شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول