اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی

2500 مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه از اعزام 2 هزار و 500 نفر مبلغ به استان‌های مختلف همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

2500 مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند

 حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن ماه صفر اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت خود در این ایام اقدام به اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان در دهه آخر صفر همزمان با شهادت امام حسن(ع)، امام رضا(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) با اعزام به مناطق مختلف به ذکر فضائل و مناقب اهل بیت(ع)، بیان و تبیین سیره اهل بیت(ع) و رسول الله(ص) و تبیین معارف قرآنی می‌پردازند.

وی عنوان داشت: با توجه به نیازهایی که از سوی مردم و نهادهای فرهنگی و تبلیغی وجود دارد در نظر داریم حدود 2 هزار و 500 نفر مبلغ را همزمان با اربعین به سراسر کشور اعزام کنیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با بیان اینکه مبلغان از شب اربعین تا آخر صفر در استان‌های مختلف کشور حضور پیدا می‌کنند گفت: این مبلغان با برگزاری منابر حسینی، مجالس وعظ، خطابه، دعا، زیارت، بیان احکام و مسائل شرعی و تبلیغ چهره به چهره در برگزاری هر چه باشکوه‌تر محافل مذهبی تلاش می‌کنند.

وی از آغاز ثبت‌نام مبلغان در سامانه سمتا از هفتم دی خبر داد و افزود: مبلغان می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به انتخاب محل و دریافت حکم تبلیغی خود اقدام کنند.

موسوی عنوان داشت: مبلغان در مناطق تبلیغی در راستای افزایش اطلاعات عمومی اقدامات مختلفی انجام می‌دهند و مطالبی در زمینه شعار سال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی، وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه را تبیین می‌کنند.

وی نظارت و هدایت عزاداری‌ها، پرهیز از خرافات، تبیین مباحث امر به معروف و نهی از منکر، مباحث جمعیتی، اقتصاد مقاومتی، تبیین نشانه‌های ظهور، تشکیل حلقه‌های معرفت و تبلیغ چهره به چهره را از دیگر اقدامات مبلغان در مناطق تبلیغی ذکر کرد.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول