اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

مبلغان به عمق بخشی فرهنگ عاشورا بپردازند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: مبلغان و روحانیونی که در ماه‌های محرم و صفر به فرصت‌های تبلیغی اعزام می‌شوند باید نسبت به عمق فرهنگ عاشورای حسینی اطلاعات مستند و متقن داشته باشند.

مبلغان به عمق بخشی فرهنگ عاشورا بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم قیام اباعبدالله(ع) و درس‌های عاشورا را مکمل آموزه‌های نبوی و ائمه پیش از ایشان دانست و گفت: جریان عاشورا یک مکتب عمیق علمی است که باید به درستی تبیین شود.

وی اضافه کرد: مبلغان و روحانیونی که در ماه‌های محرم و صفر به فرصت‌های تبلیغی اعزام می‌شوند باید نسبت به عمق فرهنگ عاشورای حسینی اطلاعات مستند و متقن داشته باشند تا سخنرانی آنها اقناع کننده باشد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: برای برطرف‌کردن آسیب‌های مجالس و محافل عزاداری باید در طول سال با مسئولان و دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی ارتباط داشته و با مشارکت خود آنها جلسات و برنامه‌های توجیهی برگزار کرده تا آسیب‌های عزادای با استقبال و موافقت مسئولان هیئت‌های مذهبی کاهش یابد.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان از فعالیت‌های انجام شده در راستای ساماندهی هیئت‌های مذهبی که منجر به کاهش آسیب‌های عزاداری شده است قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت محافل و مجالس عزاداری در قم ارائه کرد و ضمن تشریح نقاط ضعف و قوت این مجالس، از آیت‌الله جوادی آملی درخواست کرد که توصیه‌های لازم را به فضلا و مبلغان داشته باشند تا در سخنان خود بیشتر به تعمیق بخشی واقعه عاشورا بپردازند، به گونه‌ای که منبرها و سخنرانی‌ها منجر به ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توصیه مراجع عظام تقلید و علمای اعلام، مبلغان علاوه بر پرداختن محتوایی عزاداری‌ها نسبت به مباحث تربیتی نسل جوان و نوجوان اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/2258‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول