اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران:

دانشگاه‌ها مراکز توسعه بومی و محلی شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران گفت: مراکز دانشگاهی باید به کانون توسعه بومی و محلی تبدیل شوند.

دانشگاه‌ها مراکز توسعه بومی و محلی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، صادقعلی موحدمنش عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در دانشگاه‌های پیام‌نور مازندران صورت گرفته است، اظهار داشت: امروز ساختار کاملی از دانشگاه در مراکز شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هر مرکز دانشگاهی باید به کانون توسعه بومی و محلی تبدیل شود، یادآور شد: واحدهای دانشگاهی باید ثمرات خود را در شهرها نشان دهند.

موحدمنش با اعلام اینکه امروز دیگر دغدغه آموزش در دانشگاه‌ها وجود ندارد، بیان کرد: امروز باید به این برسیم که دانشگاه‌ها چه نقشی در زندگی مردم بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاهیان این است که باری از دوش مشکلات مردم بردارند، گفت: پیشرفت‌های ایران در زمینه علوم مختلف به گونه‌ای است که ایران به زودی جزو 10 کشور برتر دنیا در تولید علم خواهد بود اما باید تلاش کنیم این علم را برای رفع مشکلات مردم به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با تاکید بر اینکه دانشگاهیان رسالت مهمی در شکل‌دهی شبک زندگی مردم دارند، افزود: باید مطالعات و پژوهش‌های عمیقی در زمینه زندگی مردم در دانشگاه‌ها صورت گیرد.

موحدمنش با اشاره به اینکه متاسفانه در طول 30 سال گذشته دانشگاه‌ها فقط به حوزه آموزش توجه کرده‌اند، یادآور شد: دانشگاه‌ها امروز باید بتوانند نیازهای نسل جدید را برآورده کنند.

وی با اشاره به اینکه آمل یکی از شهرهای صنعتی مازندران است، گفت: باید دانشگاه پیام‌نور این شهر در برابر توسعه صنعتی این منطقه تاثیرگذار باشد.

موحدمنش با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور آمل در رشته‌هایی با کاربرد صنعتی در این شهرستان پیشگام باشد، اذعان کرد:  توسعه تحصیلات تکمیلی مرتبط با نیازهای شهرستان‌ها از دستور کارهای جدی پیام‌نور است.

وی با اعلام اینکه پیام‌نور آمل باید دارای دفتری برای معرفی علمای بزرگ این شهرستان باشد، تاکید کرد: به خوبی می‌تواند این علما را به زبان‌های مختلف دنیا معرفی کرد.

انتهای‌پیام/86011/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول