اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان:

منطقه اقتصادی بانه روند توسعه کردستان را تسریع می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: اجرایی شدن مصوبه منطقه ویژه اقتصادی بانه موجب تسریع روند توسعه و کاهش معضل قاچاق و بیکاری است.

منطقه اقتصادی بانه روند توسعه کردستان را تسریع می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج بابک معروفی شنبه‌شب در ششمین جلسه کارگروه اقتصادی استان کردستان، با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه از سال 1389 مصوب شده است، اظهار کرد: در کشور 64 منطقه ویژه اقتصادی شناسایی شده که با توجه به مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان از مناطق شناسایی شده در استان هستند.

وی گفت: برای منطقه اقتصادی بانه 300 هکتار زمین در نظر گرفته شده که 100 هکتار آن در اختیار منابع طبیعی و مابقی اراضی کشاورزی است و از اواسط مردادماه امسال نیز بحث نقشه‌برداری و هماهنگی‌های لازم  با محیط زیست، فرمانداری، منابع طبیعی و نهادهای ذیربط انجام شده است.

به گفته وی، مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح 431 هزار و 336 میلیون ریال است که  425 هزار و 520 میلیون ریال آن سرمایه‌گذاری ثابت و پنج هزار و 816 میلیون ریال نیز  افزایش سرمایه در گردش خالص است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: منطقه بانه به عنوان دومین مرز قانونی با اقلیم کردستان عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و  فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آن ضرورتی انکارناپذیر است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معروفی در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ خوشه‌های صنعتی استان با بیان اینکه در سفر دوم هیئت دولت به کردستان مطالعه دو خوشه صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: موضوع مصالح ساختمانی در این سفر به عنوان اولویت اول توسعه خوشه‌های صنعتی در استان مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود : در این خوشه‌ها شن و ماسه 69 واحد صنعتی، قطعات بتنی 85 واحد صنعتی، بتن آماده 28 واحد صنعتی و بلوک پلی‌استایرن در 27 واحد صنعتی در استان تولید می‌شود.

معروفی نخستین گام در عملیاتی کردن برنامه‌های توسعه خوشه، اعتمادسازی و حساس‌سازی بین اعضا عنوان کرد و گفت از آغاز فعالیت خوشه تولید مصالح ساختمانی کردستان پنج شبکه شامل شبکه تولیدکنندگان قطعات بتنی به نام "بتوژین" و شبکه تولیدکنندگان بلوک سبک از فوم با عنوان "بنافوم"،  شبکه تولیدکنندگان فوم سقز و بانه، شبکه تولیدکنندگان سنگ مصنوعی و کفپوش بتنی، شبکه تولیدکنندگان قطعات بتنی با نام "آربابا" در شهرستان بانه فعالیت دارند.

انتهای پیام/79004/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول