اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راهکار دیگری برای کنترل ترافیک در نقاط پرتردد ارائه شد

معصومی: شناسایی مناطق پرترافیک با هوشمندسازی سیستم حمل و نقل

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از طرح هوشمندسازی سیستم حمل و نقل و ایجاد مرکز کنترل ترافیک در قم خبر داد.

معصومی: شناسایی مناطق پرترافیک با هوشمندسازی سیستم حمل و نقل

مسیح‌الله معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان راهکارهای پیش‌بینی شده برای کنترل بار ترافیکی خیابان‌های شهر قم اظهار کرد: طرح هوشمندسازی سیستم حمل و نقل در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم قرار دارد و با اجرای آن می‌توان نقاط پرترافیک شهر را در هر ساعت از شبانه‌روز شناسایی و کنترل کرد.

وی ادامه داد: در مرکز کنترل ترافیک، خیابان‌های اصلی شهر که دارای بار ترافیکی بیشتری هستند توسط کاربر و با استفاده از مانیتورهای نصب شده، کنترل و زمان‌های ترافیکی آنها برای تغییر زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی، شناسایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه نمی‌توان همگام با افزایش تعداد وسایل نقلیه خصوصی به گسترش و ساخت خیابان‌ها اقدام کرد ابراز داشت: نوع رویکرد مقابله با ترافیک به گونه‌ای باید باشد که در وهله اول مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق کنیم.

وی افزود: الزامات قانونی مانند طرح زوج و فرد خودرو و محدوده طرح ترافیک از جمله برنامه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان روند رو به رشد استفاده از اتومبیل‌های شخصی را کنترل کرد و یا کاهش داد.

معصومی به راه‌اندازی خطوط اتوبوس سریع‌السیر اشاره کرد و گفت: مسیر پل آهنچی به ترمینال و صحن جوادالائمه به شهرک پردیسان از جمله خطوطی است که به اتوبوس‌های سریع‌السیر مجهز شده و همچنین خط شبانه میدان هفتاد و دو تن به حرم مطهر نیز افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: 100 دستگاه مینی‌بوس جدید وارد چرخه حمل و نقل شهری شده است و تلاش می‌کنیم با ایجاد خطوط حمل و نقل در معابر فرعی تعداد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها را به دو برابر تعداد فعلی افزایش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم به طرح شناسایی گره‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز به عنوان راهکار دیگری در کنترل بار ترافیک شهری اشاره کرد و افزود: در بعضی مناطق تازه ایجاد شده مانند تقاطع شکروی با توجه به تداخل رفت و آمد ماشین‌ها و حجم ترددهای ایجاد شده اصلاح هندسی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: میدان ارتش، میدان امام خمینی، خیابان بیطرفان، پل فرهنگ و میدان نواب از جمله مسیرهایی هستند که به عنوان گره‌های ترافیکی شناسایی شدند و اقدامات لازم به منظور اصلاح هندسی و کنترل رفت و آمد آنها در حال انجام است.

معصومی با اشاره به ساخت میدان جدیدی در خیابان امام خمینی گفت: با نصب چراغ راهنمایی در این مسیر و افتتاح آن، اتومبیل‌های وارد شده از سمت پل کارگر می‌توانند با بازگشایی خیابان سهیلی وارد مسیر شهرک زین‌الدین و شکوهیه شده و در نتیجه بار ترافیکی میدان امام را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع حمل و نقل، راه‌های دسترسی داخل شهر به شهرک پردیسان را افزایش خواهد داد، ابراز داشت: برای دسترسی به شهرک پردیسان، سه مسیر مختلف طراحی شده و یکی از آنها مسیر فعلی بلوار غدیر است که حجم تردد موجود در آن با احداث دو مسیر دیگر تعدیل خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: مسیر دیگر تعیین شده مسیر شهرک قدس به پردیسان است که قسمتی از آن از داخل شهرک مهدیه می‌گذرد و مسیر سوم امتداد خیابان جمهوری به سمت شهرک پردیسان است که ساخت و بهره‌برداری آن به مدت زمان طولانی نیاز دارد.

وی گفت: با توجه به هموار نبودن مسیر رفت و آمد از داخل شهرک مهدیه به سمت شهرک پردیسان، مسیر جایگزینی در امتداد رودخانه در نظر گرفته شده که بخش مربوط به تقاطع شکروی تا پل انقلاب افتتاح شده است.

معصومی به فاز دوم این مسیر از پل انقلاب تا پادگان امام صادق اشاره کرد و افزود: با افتتاح این مسیر حجم عمده‌ای از رفت و آمد به این ناحیه منتقل شده و بار ترافیکی بلوار غدیر کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول