اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

مبارزه بیولوژیک در 16 هزار هکتار از باغ‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای اولین بار برنامه تلفیقی مبارزه بیولوژیک در 16 هزار هکتار از باغ‌های اردبیل اجرا شد.

مبارزه بیولوژیک در 16 هزار هکتار از باغ‌های اردبیل

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این برنامه در باغ‌های مشگین‌شهر و به صورت پایلوت اجرایی شده و با توجه به نتایج مثبت قرار است به صورت فراگیر این برنامه در باغ‌ها و حتی مزارع استان اردبیل اجرایی شود.

وی ادامه داد: در 50 هزار هکتار از سطح صیفی‌جات استان اردبیل به غیر از سیب زمینی در دو سال اخیر سعی کردیم از روش‌های تراگو و سموم بیولوژیک بدون اینکه تأثیر منفی در روند رشد آنها داشته باشد، استفاده کنیم و در منطقه مغان محصولات تولید شده نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است.

اجرای طرح مبارزه بیولوژیک و تلفیقی در 20 درصد از اراضی استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه به مشکل فرسایش خاک در حوزه کشاورزی استان اردبیل اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در سطح ملی و استان اردبیل کشاورزی حفاظتی انجام می‌شود و ما سعی داریم از این طریق از خاک کشت و زرع محافظت کنیم.

این مسئول عوامل فرسایش را آب، باد و وجود سیلاب‌های فصلی عنوان کرد.

نیکشاد عنوان کرد: امسال در 20 درصد از اراضی کشاورزی استان اردبیل مبارزه بیولوژیک و تلفیقی را اجرا کردیم که حدود 70 هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی استان اردبیل را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، استفاده بهینه از سموم و کودهای شیمیایی و در کنار آن اهتمام به مبارزه بیولوژیکی آفات است چراکه ثابت شده تولید محصول با این شیوه پاک‌‌تر و سالم‌تر است.

انتهای ‌پیام/62002/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول