اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان:

60 درصد باغات مرکبات دزفول به دلیل پیری کم بازده شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 60 درصد از باغات شهرستان دزفول به دلیل پیری درختان کم‌بازده شده‌اند.

60 درصد باغات مرکبات دزفول به دلیل پیری کم بازده شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، کیخسرو چنگلوایی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان دزفول که با حضور استاندار خوزستان در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تولید درختان و باغات مرکبات دزفول به شدت کاهش پیدا کرده و این کاهش نیز به دلیل پیری درختان باغات مرکبات در این شهرستان است.

وی با اشاره به میزان زیانی که از این مشکل به کشاورزان وارد می‌شود، افزود: به دلیل پیری درختان در این شهرستان بیش از 50 هزار تن محصل مرکبات و باغی از دست می‌رود و خسارتی جدی به کشاورزان در این بخش وارد می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای نوسازی و احیای باغ‌های پیر شهرستان دزفول در هر هکتار 13 میلیون تومان اعتبار نیاز است که دولت این اعتبار را تامین کرده است.

چنگلوایی با اشاره به مشکلات موجود در این بخش گفت: در شرایط کنونی کشاورزان با کاهش محصول مواجه شده‌اند و باید در راستای رفع این مشکل اقدامات سریعی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های این شهرستان در بخش باغات مرکبات افزود: این شهرستان از نظر توانمندی در بخش باغات قطب باغداری کشور به شمار می‌آید.

مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه باید در راستای احیای باغداری در این شهرستان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفت، تاکید کرد: باید در راستای احیای این باغ‌ها در شهرستان دزفول تلاش کرد و در این باره اعتبارات ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت.

این مسئول با اشاره به میزان اراضی باغی این شهرستان ادامه داد: در شرایط کنونی بیش از 3 هزار و 850 هکتار از اراضی شهرستان دزفول به بخش باغداری اختصاص دارد که در خوزستان بی‌نظیر است.

چنگلوایی متذکر شد: این باغ‌ها نیازمند احیا هستند و باید برای نوسازی و بهسازی کانال‌ها و کاشت درخت جدید در این اراضی اقدام شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی برای احداث بیش از یک ‌هزار و 500 هکتار باغ در شهرستان دزفول برنامه‌ریزی شده و در این باره تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/72006/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول