اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان خبر داد

دریافت دومین گواهی محصولات ارگانیک به گلستان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از دریافت دومین گواهی محصولات ارگانیک به گلستان خبر داد.

دریافت دومین گواهی محصولات ارگانیک به گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل فرجی عصر امروز در جمع دست‎اندرکاران نمایشگاه توانمندی‎ها و دستاوردهای پژوهشی خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: نخستین گواهی ارگانیک کشور به یکی از باغات پسته داده شد و شرکت رب دلند نیز با کسب گواهی محصولات ارگانیک در رده دوم محصولات ارگانیک کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بسیاری از محصولات استان گلستان ارگانیک است.

فرجی با بیان اینکه محصولات ارگانیک، محصولات سالمی هستند، خاطرنشان کرد: تولید محصولات ارگانیک در سطح دنیا در سال 1972 شکل گرفت که حدود 40 سال تولید محصولات ارگانیک با قیمت بالا و گواهی ارگانیک عرضه می‎شود ولی در ایران متاسفانه محصولات ارگانیک جدی گرفته نشده است.

معاون پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان متذکر شد: حدود سه الی چهار سال گذشته انجمن ارگانیک در کشور شکل گرفت و استارت انجمن ارگانیک استان گلستان نیز زده شد.

فرجی بیان داشت: مردم برای استفاده از محصولات سالم حتی حاضر هستند مبلغ بیشتری نیز پرداخت کنند تا سلامتی خود را تضمین کنند.

وی از نخستین کانون تخصصی غیرانتفاعی فنی و تحقیقاتی استان خبر داد و یادآور شد: این کانون تخصصی با عنوان پژوهشگران پیشرو گلستانه در استان تشکیل شد که این کانون با محوریت مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه و بخش خصوصی فعال شده است.

معاون پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان با بیان اینکه پیش‎بینی 11 کارگاه آموزشی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش شده بود عنوان کرد: هشت کارگاه آموزشی در این نمایشگاه برگزار شد و استقبال از این کارگاه‎ها نیز بین 21 تا 45 نفر متغیر بوده است.

فرجی در خصوص عناوین کارگاه‎های پژوهشی اظهار داشت: مدیریت تغذیه گاوهای شیری، آلودگی آب و خاک، اهمیت کنترل بذر، مزاج‌شناسی، شیوه‎های نوین در تولید بذر و نیز بیماری فوما در زراعت کلزا از عناوین ارائه شده در کارگاه‎های آموزشی بود که مورد استقبال زیادی از مراجعه‎کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول