اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب نقاب از چهره مستکبران برداشت

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: انقلاب مردم ایران مستضعفان جهان را متحد ساخته، نقاب از چهره مستکبران برداشته و ملت‌ها را بیدار کرده است.

انقلاب نقاب از چهره مستکبران برداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و هیئت همراه با بیان اینکه علم‌آموزی نخستین اصل در اسلام و قرآن است، ابراز کرد: این امر باید با رشد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی همراه باشد و نهضت سوادآموزی در ایران هم با همین رویه کار خود را شروع کرد و تداوم بخشید.

وی علم و بصیرت را دو عامل جدایی‌ناپذیر از یکدیگر دانست و افزود: دین مبین اسلام نیز این مسئله را مورد تاکید قرار داده است.

این مرجع تقلید با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت‌افزایی اقشار مختلف مردم خاطرنشان کرد: مردم ایران بصیرت بالایی در همه صحنه‌های انقلاب از خود نشان دادند و توانستند فتنه‌های بزرگی چون فتنه 88 را با موفقیت دفع کنند.

وی ادامه داد: نهضت سوادآموزی در ایران تنها آموختن سواد را ملاک عمل قرار نداده بلکه معرفت‌افزایی را نیز به عنوان عاملی اساسی مد نظر داشته است زیرا سال‌ها ظلم و ستم رژیم‌های شاهنشاهی موجب عقب‌ماندگی مردم ایران شده بود.

آیت‌الله نوری همدانی سفرهای ناصرالدین شاه به اروپا را مورد توجه قرار داد و گفت: این کار برای استقراض از بیگانگان صورت می‌گرفت و خود شاهان نیز می‌دانستند که در صورت قطع همکاری کشورهای غربی با ایران، مردم از تأمین نیازهای عادی زندگی نیز عاجز می‌مانند زیرا همه صنایع به کارشناسان خارجی وابسته بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این رویه تا پیش از انقلاب اسلامی ادامه داشت ولی امام خمینی(ره) به عنوان رهبری فرزانه و آگاه موفق شد به یاری خداوند و پشتیبانی ملت نظام شاهنشاهی را سرنگون سازد.

وی با تاکید بر مطالعه آثار امام خمینی(ره) شامل صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان توسط همه اقشار جامعه بیان داشت: نابودی رژیم شاهنشاهی کار آسانی نبود اما رهبری امام موجب شد رژیم پهلوی به زباله‌دان تاریخ بپیوندد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: ترویج مسائلی چون نظر منفی اسلام نسبت به زنان، جدایی دین از سیاست و افیون بودن دین برای جوامع از جمله توطئه‌های دشمنان برای مقابله با اسلام محسوب می‌شود اما انقلاب ایران و نهضت سوادآموزی ایران نشان داد می‌توان علم و دین را در کنار یکدیگر داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در ایران گفت: ملت ما باید در شرایط کنونی از همه ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با تحریم‌های دشمنان استفاده کنند.

وی انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و ابراز کرد: دلیل این مسئله این است که انقلاب مردم ایران مستضعفان جهان را متحد ساخته، نقاب از چهره مستکبران برداشته و ملت‌ها را بیدار کرده است.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول