اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

221.9 میلیون کیلوگرم انواع کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 221 میلیون و 992 هزار کیلوگرم انواع کالا از این استان صادر شده است.

221.9 میلیون کیلوگرم انواع کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 95 میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده که معادل 69 درصد هدف صادراتی استان محقق شده است.

وی با اشاره به ارزش وزنی صادرات کالا از این استان، عنوان کرد: امسال 221 میلیون و 992 هزار کیلو گرم انواع کالا از جمله لوازم خانگی، شکلات، مغربادام، سیمان، کاشی و سرامیک، ورق خودرو، قارچ، چینی آلات بهداشتی، گریس، مخازن گاز، انواع خوراک ماهی و پرنده‌های زینتی از استان صادر شده است.

کرمی از صادرات 90 درصدی بادام از این استان خبر داد و ابراز داشت: چهارمحال و بختیاری برای پنجمین سال متوالی با تولید 22 هزار تن محصول، رتبه نخست تولید بادام آبی کشور را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بازرگانان چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون 603 هزار کیلوگرم بادام به کشورهای هندوستان و خلیج فارس صادر کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به نقش صادرات در توسعه اقتصادی، متذکر شد: توسعه صادرات باعث اثرات پردامنه‌ای نظیر ارتقای سطح اشتغال، افزایش میزان درآمد ارزی، تقویت و بنیه اقتصادی کشور و بهبود کیفیت کالاهای تولیدی خواهد شد.

وی بر ضرورت تلاش تمامی مسئولان و به ویژه مردم ایران در راستای تبدیل شدن ایران به یک قطب نیرومند اقتصادی در منطقه، اذعان داشت: ما معتقدیم ایران از توان اقتصادی بالایی برخوردار است و دارا بودن ذخایر ارزی کافی، تقویت پول ملی و قرار گرفتن در رده قطب‌های تجاری برتر دنیا از پیامدهای توسعه صادرات و گسترش بازارهای هدف و تولید با مقیاس بین‌المللی است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول