اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قم:

سامانه کارت الکترونیک هوشمند راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: سامانه کارت الکترونیک شهروند به منظور آسان‌سازی سفر درون شهری به زودی راه‌اندازی می‌شود.

سامانه کارت الکترونیک هوشمند راه‌اندازی می‌شود

عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نوسازی و خصوصی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی قم اظهار کرد: ظرف سه تا چهار سال اخیر کل ناوگان اتوبوسرانی نوسازی شده و همچنین بیش از 70 درصد اتوبوس‌های ناوگان شهری به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ترافیک خیابان‌های شهر قم عامل بازدارنده‌ای برای افزایش تعداد اتوبوس‌های ناوگان شهری است ابراز داشت: با توجه به مطالعات انجام شده در بخش حمل و نقل شهری به 500 دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر 300 تا 350 دستگاه اتوبوس در چرخه هستند با این وجود خیابان‌های شهر قم ظرفیت استفاده بیشتر از اتوبوس را ندارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح محدوده طرح ترافیک هسته مرکزی شهر گفت: با اجرایی شدن این طرح و محدودیت رفت و آمد اتومبیل‌های شخصی و خلوت شدن خیابان‌ها در هسته مرکزی شهر می‌توان اقداماتی را برای گسترش حمل و نقل درون شهری انجام داد.

وی از هوشمندسازی تاکسی‌ها در آینده خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌های انجام شده و همچنین با کمک مردم و حمایت و استقبال آنها، طرح هوشمندسازی تاکسی‌ها تا پایان سال انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین سامانه کارت الکترونیک شهروند در دست اقدام است و مردم با اجرایی شدن این طرح می‌توانند در مترو، مونوریل، اتوبوس و تاکسی از این کارت استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بحث تاکسیرانی اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال کل ناوگان اتوبوسرانی، خطوط و پایانه‌های تاکسیرانی به بخش خصوصی واگذار شود.

ذاکریان با اشاره به گفته‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسئله سبک زندگی شهری گفت: رسانه‌ها و مسئولان باید در زمینه تغییر رفتارهای ترافیکی و سبک زندگی مردم کار کنند تا کمتر شاهد عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و سلب امنیت جانی سایر شهروندان باشیم.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول